Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 22. līdz 28. oktobrim

© F64

3.lapa

Bartoks, Skuķe un Auziņš

Publicitātes foto

Svētdien, 23. oktobrī, pulksten 16.00 Rīgas Reformātu baznīcā (Mārstaļu ielā 10) gaidāms koncerts «Bartoks. Skuķe. Auziņš».

Koncertā piedalās: Magdalēna Geka (vijole), Kišins Nagai (klavieres, Japāna), Kārlis Auziņš (saksofons), Rihards Plešanovs (klavieres).

Programmā: Bēla Bartoks, Pēters Etvešs, Evijas Skuķes (1992) jaundarba pirmatskaņojums, Kārļa Auziņa programma «Still Nature».

Jaunā mūzikas festivāla «Arēna» šā rudens pirmajā koncertā skatītājiem būs iespēja satikties ar diviem ārkārtīgi dinamiskiem un ļoti atšķirīgiem duetiem. Temperamentīgā vijolniece un dedzīgā latviešu mūzikas advokāte Magdalēna Geka (attēlā) jau vairāk nekā desmit gadu dzīvo Parīzē un regulāri koncertē ne vien vadošajās Eiropas koncertzālēs, bet arī Ziemeļamerikā un Āzijā. Franciju par savu mītnes zemi izvēlējies arī smalkas saspēlēs meistars - japāņu pianists Kišins Nagai. Pērn abi lieliski saskanīgie mūziķi ieskaņoja Bēlas Bartoka mūzikai veltītu albumu, un dueta debijas koncertu Rīgā krāšņos arīdzan šī 20. gadsimta klasiķa «Pirmā vijoļsonāte». Tai līdzās liktas cita ungāra, mūsdienu autoritātes Pētera Etveša dzirkstoši spožās miniatūras vijolei solo un latviešu komponistes Evijas Skuķes jaundarbs.

Poētisks savā daiļradē ir arī laikmetīgā džeza un improvizētās mūzikas saksofonists un komponists Kārlis Auziņš. Amsterdamā un Kopenhāgenā skolotais mūziķis savu jaunāko oriģinālmūzikas koncertprogrammu «Still Nature» veidojis kopā ar aizrautīgo pianistu Rihardu Plešanovu, kuram sveša nav nedz gadsimtiem sena skaņumāksla, nedz vēlme eksperimentēt un jaunatklāt. Abu kopīgi gleznotās klusās dabas noskaņu paletē īpašas nokrāsas ietonēs smalkas paplašināto spēles tehniku nianses.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Pasākumi

Šis mēnesis Latgalē aizrit kāda nebijuša un varbūt pat unikāla mūzikas un dzejas kopprojekta zīmē – uz vienas skatuves un vienā kultūrtelpā satiekas 20. gadsimta latgaliešu dzeja ar 21. gadsimta latviešu hiphopu. Proti, Seimaņa Putāna dzeja tiek apspēlēta Ūgas, anša, Gustavo un citu hiphopa meistaru radošajā apdarē.

Svarīgākais