Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 16. līdz 22. oktobrim

© Publicitātes foto

4.lapa

Žagara dzimšanas dienā opermūzikas Galā koncerts

Publicitātes foto

Sestdien, 16. oktobrī, pulksten 17 koncertzālē «Cēsis» jau trešo reizi notiks opermūzikas koncerts ar pasaules līmeņa zvaigžņu piedalīšanos, kuru radošā dzīve bijusi cieši saistīta ar ilggadējo Latvijas Nacionālās operas direktoru un spilgtu Latvijas kultūras personību Andreju Žagaru.

Andreja dzimšanas dienā Cēsīs viesosies zviedru soprāns Irēne Teorine, mecosoprāns Oļesja Petrova no Krievijas, mūsu pašu operas solisti tenors Aleksandrs Antoņenko (attēlā), baritons Jānis Apeinis un Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris diriģenta Modesta Pitrena vadībā.

Programmā skanēs uvertīras un ārijas no Riharda Vāgnera «Klīstošā holandieša», «Tanheizera» un «Tristana un Izoldes» Džuzepes Verdi «Dona Karlosa», Modesta Musorgska «Hovanščinas» un Rudžero Leonkavallo «Pajacci».

Cēsis ir Andreja Žagara jaunības un izaugsmes pilsēta, tādēļ par koncerta «Draugi - Andrejam Žagaram» norises vietu nemainīgi izraudzīta koncertzāle «Cēsis».

«Esam gandarīti, ka šogad koncertā dzirdēsim četrus izcilus solistus, ar kuriem Andrejs bijis cieši saistīts. Zviedru soprāns Irēne Teorine Latvijā viesojusies vairākkārt - gan Latvijas Nacionālās operas uzvedumos, gan koncertējot kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri. Tāpat liels prieks, ka mecosoprāns Oļesja Petrova savā saspringtajā darba grafikā radusi iespēju atbraukt uz Latviju, lai piedalītos šajā koncertā, un, domāju, tā latviešu klausītājiem būs patīkama atkalsatikšanās ar operdziedātāju, kas līdzīgi kā Irēne pie mums viesojusies vairākkārt. Līdzās - divi lieliski mūsu operdziedātāji. Aleksandra Antoņenko karjera uzplauka operā, laikā, kad Andrejs Žagars bija tās vadītājs. Viņš ar lielu gandarījumu sekoja līdz solista turpmākajai karjeras attīstībai uz pasaules opernamu skatuvēm. Tāpat arī baritons Jānis Apeinis, kurš savas spilgtās lomas izdzīvojis tieši Andreja iestudētajās operās,» atklāj Andreja Žagara kultūras attīstības fonda pārstāvis, komponists Arturs Maskats.

Krāšņumu koncertam piešķirs Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris lietuviešu diriģenta Modesta Pitrena vadībā. Maestro bija viens no vadošajiem diriģentiem Andreja Žagara vadītajā Latvijas Nacionālajā operā.

Viens no pasaules atzītākajām dramatiskajiem soprāniem Irēne Teorine (Iréne Theorin) regulāri koncertē pasaules vadošajos opernamos un koncertzālēs. Viņas ampluā ir vācu dramatisko operu repertuāra lomas. Milzīgu atzinību izpelnījusies tieši viņas spilgtā muzikalitāte, pārliecinošais sniegums un vokālās dotības. Teorine uzstājusies Itālijas opernamā «La Scala», Metropolitēna operā, Karaliskajā Operas namā, Parīzes operā, Berlīnes, Drēzdenes un Vīnes Valsts operās, kā arī viesojusies slavenajos Zalcburgas un Baireitas festivālos.

Sanktpēterburgā dzimušajai Oļesjai Petrovai piemīt dziļš un niansēts mecosoprāns un viņa ir ļoti pieprasīta gan kā operas, gan kā koncertu soliste. Petrova uzstājusies prestižos opernamos un koncertzālēs Eiropā, ASV, Dienvidamerikā, Korejā, Ķīnā un Japānā. Latvijas Nacionālajā operā Oļesja Petrova dziedājusi Azučenas lomu operā «Trubadūrs» un Amnerisas lomu operā «Aīda», kā arī piedalījusies vairākos Galā koncertos. 2015. gadā kopā ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri Petrova viesojās koncertzālē «Cēsis», atskaņojot Verdi Rekviēmu.

Tenors Aleksandrs Antoņenko bieži uzstājas kā viesmākslinieks vairākos pasaules nozīmes opernamos. Dziedātājs saņēmis Latvijas Lielo mūzikas balvu (2003) par sniegumu operizrādēs un Verdi Rekviēma atskaņojumā. 2014. gadā Aleksandram pasniedza Latvijas Izcilības balvu kultūrā. Latvijas Nacionālajā operā Antoņenko debitēja 1998. gadā Hendeļa operā «Alčīna», vēlāk piedalījās operu «Dons Žuans», «Jevgeņijs Oņegins», «Bohēma», «Pīķa dāma», «Mcenskas apriņķa lēdija Makbeta» un citās izrādēs.

Baritons Jānis Apeinis Latvijas Nacionālajā operā debitējis 2003. gadā. Viņa repertuārā ir Jeļecka loma operā «Pīķa dāma», Marķīza de Laforsa loma «Karmelīšu dialogos», Trejgalvja loma «Spēlēju, dancoju», titulloma operā «Jevgeņijs Oņegins», Valentīna loma operā «Fausts», Eskamiljo operā «Karmena», Figaro operā «Seviljas bārddzinis», grāfs Luna operā «Trubadūrs», Lesko operā «Manona Lesko», grāfs Almaviva operā «Figaro kāzas», Enriko Astons operā «Lucia di Lammermoor», titulloma operā «Dons Žuans» un citas. Tiroles Valsts teātrī Insbrukā (Austrija) 2008. gadā iestudējis titullomu P. Čaikovska operā «Jevgeņijs Oņegins» un 2010. gadā - Karlo Žerāra lomu U. Džordano operā «Andrea Šenjē».

Nominēts Lielajai mūzikas balvai (2016 )kategorijā Gada mūziķis. Par Oņegina titullomu Pēterburgas Mihaila teātra iestudējumā, Jāņa Apeiņa sniegums ir novērtēts ar Krievijas prestižo teātra balvu «Zelta maska».

Uzmanību!

Biļetes uz festivāla koncertiem ir derīgas tikai kopā ar Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu. Apmeklējot pasākumu, obligāti jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, personalizēta biļete un derīgs sertifikāts.

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Pasākumi

Šis mēnesis Latgalē aizrit kāda nebijuša un varbūt pat unikāla mūzikas un dzejas kopprojekta zīmē – uz vienas skatuves un vienā kultūrtelpā satiekas 20. gadsimta latgaliešu dzeja ar 21. gadsimta latviešu hiphopu. Proti, Seimaņa Putāna dzeja tiek apspēlēta Ūgas, anša, Gustavo un citu hiphopa meistaru radošajā apdarē.