Iegāju adresē Chinas high speed railway . To derētu palasīt Latvijas politiķiem un visiem kas interesējas par dzelzceļu , internets tulko latviski un izlasīt spēs visi . Ātrgaitas tur nozīme līdz 350 km stundā ! Kopējais šādu sliežu garums ir 44500km un 2023.g ir izbūvēti 3000km sliežu ceļu . 3000 km gadā ,bet te 7 gados nespēj vienoties par dažiem simtiem kilometru . Zināšanai , Ātrgaitas dzelzceļš savieno nu jau gadu Ķīnu ar Laosas galvaspilsētu Vjentjanu , bet šobrīd turpinās ķīniešu projektētā un apgādāta ātrgaitas ceļa būve Indonēzijā . No Pekinas vilciens līdz dienvidu Šanhajai attālumu ap 1300 km pārvar 3,2 stundās ! 3 stundās līdz Berlīnei būtu vareni ! Diemžēl mēs neko tādu , kas eksistē pasaulē , pat neprojektējam . Kāpēc ?
Kāpēc Latvijai vajadzēja 20 gadus, lai ieraudzītu kripatu labākus vilcienus, bet nepietika lai uztaisītu peronus, kāpēc mums ir TIK unikāli apstākļi, ka štrunta žogu un robežas nespējam uzbūvēt, kāpēc lietuvieši pie mums var uzbūvēt, bet tūdaliņi padirš ES līdzfinansējumu Stradiņos (nupat jau sākas runas, ka uzbūvētais korpuss ir skaists, bet .......)
Tas viss ir tāpēc, ka "otkats" ir dievs tas augstākais, tāpēc, ka valsti apsēduši ierēdnīši ar konkurētspējīgu atalgojumu un tāpēc, ka par Latvijas premjeru var būt klauns. Arī par ārlietu ministru.
Lasu ,pētu fotogrāfijas ,stāvu pie Satiksmes ministrijas ēkas un vēroja kā 3 gados pārvērtusies apkārtne no Lāčplēša ielas līdz Daugavas krastmalai . Patiesi pārvērtusies .Visai pamatīgas ir arī pārmaiņas skatos pie lidostas . Iztērēti jau simti miljoni . Stacijas būs . Vai tiešām varam iedomāties ,ka nebūs sliežu savienojumu ! Un ,ja no citas puses ,tad vai igauņi un lietuvieši uzbūvējuši savus sliežu ceļus PIEĻAUS ,ka pa vidu nav viņiem savienojuma vai arī būs tikai vienas sliedes ? Izskatās ,ka , ja mēs paši nespēsim organizēties , atradīsies kaimiņi , kas mums pamatīgi "sados pa kaklu" . Ja par izmaksām ,tad tā vietā , lai klaigātu par mistisku sadārdzināšanos ,vispirms būtu jāskaidro par cik inflācijas ietekmē 5 gados ir samazinājusies eiro vērtība ,tad nosacīto 7 vai 8 miljardu vietā atklātos patiesais skaitlis , tā ap 5-6 miljardiem . Un vel 2 momenti . Satiksmes ministrs tikai tagad sāk ieraudzīt , ko nozīme runas opozīcijā vai "no malas" un ko nozīmē birokrātija , konkrētu darbu organizācijā un izpildē . Par resursiem . Vai nebūtu konkrēti jāizpēta jautājums par projekta obligāciju izlaidi pa gadiem , tādi nesaistot dižbūvi ar budžeta problemātiku ?