Briškens kritizē daudz lētāko Igaunijas pieeju "Rail Baltica" būvniecībā

© Ģirts Ozoliņš/MN

Saeimas deputātam, bijušajam satiksmes ministram Kasparam Briškenam (“Progresīvie”) par ekonomista Jāņa Ošleja sacīto, ka Latvijā “Rail Baltica” varētu uzbūvēt lētāk, ir savs viedoklis. Viņaprāt, Igaunijas modelis ir pretējais grāvis, jo Igaunija savu “Rail Baltica” pamattrasi sadalīja ļoti mazās sadrumstalotās vienībās, pat izceļot ārā atsevišķus tiltus, pārvadus, viaduktus.

“Ja šis ir veids, kā samazināt izmaksas, lai gan pastāv bažas, ka ilgtermiņā izmaksas (tas ir ļoti vērsts uz vietējiem būvniekiem) jebkurā gadījumā pieaugs. Bet šeit parādās riski. No ļoti augstas sadrumstalotības ir daudz grūtāk pārvaldīt šo projektu, daudz grūtāk veidot tehniskās saskarsmes, un nākotnē tas novestu pie augstākām uzturēšanas izmaksām.

Līdz ar to ne viens, ne otrs nav ideālais modelis. Ideālais modelis būtu, kā jau nozare to rekomendēja, sadalīt Latviju trīs četros līgumos, t.sk. veidot alianses, nevis zemākās cenas modeli, un tad, protams, izmaksas būtu labākas.

Šobrīd tas, pie kā var strādāt, ir kopā ar būvnieku meklēt iespējas, kā kopumā darbos samazināt izmaksas - trokšņu sienas optimizēt, uzbērumus optimizēt, dažāda veida viaduktus, pievadceļus, jo jau manā laikā aptuveni 400-500 miljonu ietaupījums šādā veidā tika panākts,” savu viedokli TV24 pamatoja K. Briškens.

Izpēte

Saeimas deputātam, bijušajam satiksmes ministram Kasparam Briškenam (“Progresīvie”) par ekonomista Jāņa Ošleja sacīto, ka Latvijā “Rail Baltica” varētu uzbūvēt lētāk, ir savs viedoklis. Viņaprāt, Igaunijas modelis ir pretējais grāvis, jo Igaunija savu “Rail Baltica” pamattrasi sadalīja ļoti mazās sadrumstalotās vienībās, pat izceļot ārā atsevišķus tiltus, pārvadus, viaduktus.

Svarīgākais