Blogeris Andrew_wawe: pirkšu mammai māju, nevis sev "Rolex" pulksteni

© Foto: Ģirts Ozoliņš/MN

Kādēļ blogeris par naudu sevi nereklamē; ko nozīmē izjust videomateriālu tā tapšanas gaitā; cik daudz naudas nopelna blogeri un kur šī nauda tiek tērēta; kādēļ blogeris Andrejs nepirks “Rolex” pulksteni; par iespējām iekļauties politikā; kādēļ “airBaltic” nevēlas sadarboties ar Latvijā un pasaulē skatītāko blogeri – “nra.lv” intervijas turpinājums ar blogeri Andrew_wawe (Andreju Černuckiju) un viņa menedžeri Romānu Nozdrinu.

Intervijas sākumu lasiet šeit.

Vai jūs pētāt, kā strādā "Facebook", "Instagram", "Twitter" ("X") algoritmi?

Romāns: Algoritmi mainās periodiski, tāpēc cenšamies pielāgoties. Šobrīd mums tas ir izdevies. Vēl neesam tik aktīvi platformā “X”.

Jūs esat mēģinājuši savus video arī "boostot"?

Andrejs: Nē, nekad. Cilvēks tevi neiemīlēs piespiedu kārtā.

Nauda jums nāk no "YouTube"?

Romāns: Lielākie ieņēmumi ir no “Youtube” un reklāmām.

Stāsts par dzimšanas dienas torti. Vai sižets ir pilnībā pašu izdomāts vai kaut kur paņemts?

Andrejs: Tas ir modificēts. Ir ļoti daudz ideju, kuras mēs neesam paši izdomājuši. Bet tas ir tā - ja tu redzi kādu ideju un pēkšņi saproti - es varu izdarīt labāk. Es varu vēl kaut ko pielabot, un man tas būs labāk nekā pārējiem. Tā darbojas sociālie tīkli. Jūs man jautājat, vai tā ir mana ideja, es atbildu, ka nē, un mēs to neslēpjam.

Bet ne katrs cilvēks varēs izdarīt tāpat un vēl labāk. Kad filmē un montē video, tur vajag ļoti daudz ko izjust un sajust. Tā ir kā deja, kad tu montē kadrus un piemeklē mūziku. Tas ir jājūt. Es pirms sešiem gadiem nodarbojos ar "break dance", un man liekas, ka tas arī man palīdz. Man ir attīstījusies muzikālā dzirde, dzirdu, kurā brīdī labāk veikt kādu pāreju.

Foto: Ģirts Ozoliņš/MN

Jūsu skatījumā, kurš no blogeriem šobrīd ir ietekmīgākais, visaptverošākais, lielāko pasaules sabiedrības daļu uzrunājošākais?

Romāns: Ietekmīgākais šobrīd ir "MrBeast", bet tagad visstraujāk iet "ishowspeed". Jūs varat apskatīties, tas ir cilvēks, kurš lec pāri mašīnām, komunicē ar visiem futbolistiem. Man liekas, ka tas šodien ir topā tāpēc, ka taisa ko svaigu un jaunu. Tas, ko redzam "MrBeast", ir ļoti dārgi, tas ir ļoti kvalitatīvi, bet pie tā jau ir pieraduši, cilvēki to skatās tāpēc, ka cita nav ko skatīties. Tie principā jau ir gari, TV līmeņa šovi, kas, protams, ir top līmenis. Bet jaunais virziens, ko taisa "ishowspeed", tur nevajag ieguldīt daudz naudas, tur vajag tikai ideju, harismu un sasniegt auditoriju ar pēc iespējas mazākiem līdzekļiem.

Ar kuru no sociālajiem tīkliem jūs sasniedzat visvairāk publikas?

Andrejs: "TikTok", "YouTube" un "Instagram" - 300 miljonu skatījumu katrā. Viens video var mazliet labāk "lidot" vienā vietā, cits - drusciņ labāk otrā vietā.

Vai arī jums ir sajūta, ka "Facebook" lēnām iet uz leju?

Andrejs: “Facebook” nav attīstības, jo tā auditorija ir izaugusi kopā ar to. Tur nav jauniešu. Bet bez jauniešiem nav iespējama attīstība.

Varat izpaust, kādi ir jūsu gada ieņēmumi?

Romāns: Nedomāju, ka būtu pareizi runāt par naudu. Saprotam, ka cilvēkus tas ļoti interesē. Šogad mūsu apgrozījums būs vairāki simti tūkstošu eiro. Ideja ir tāda, ka mēs visu šo naudu reinvestējam tālākai attīstībai. Protams, mums katram ir sava alga, birojs, ikdienas izdevumi. Piemēram, tagad mēs četri cilvēki brauksim uz Monako. Brauksim uz turieni ar automašīnu, caur Berlīni un Milānu. Tagad ir vasara, sezona, un mūsu ceļojums izmaksās aptuveni 10 000 eiro. Viesnīcas, ēšana, transports, autostāvvietas, privātie ceļi. Ja tu gribi būt numur viens, visa nauda tur arī aiziet.

Andrej, pēc cik gadiem mēs varētu redzēt šādu "Rolex" pulksteni uz jūsu rokas un zelta ķēdi ap kaklu?

Andrejs: Vispirms es savai mammai nopirkšu jaunu māju. Tikai pēc tam es domāšu par pulksteni, ja vispār par to domāšu. Vispirms visu to labāko mammai, taču mēs šobrīd baudām procesu un nedomājam par materiālām lietām.

Ko mamma saka par jūsu nodarbošanos? Mamma skatās jūsu video?

Andrejs: Skatās. Ne mamma, ne tētis man nevienu reizi nav teikuši - ko tu te tagad nodarbojies ar kaut kādām muļķībām, ej taču strādāt normālu darbu. Mamma priecājas par mani un man uzticas. Viņa man saka - ja redzi tuneļa galā gaismu, tad tik ej uz priekšu, es būšu kopā ar tevi. Mamma, tētis, vecmāmiņa, visa ģimene mani atbalsta.

Kādi ir jūsu tuvākie plāni, nākotnes plāni pēc gada diviem? Uz kurieni virzāties?

Foto: Ģirts Ozoliņš/MN

Romāns: Mēs tagad virzāmies uz diviem tirgiem - uz ASV un Brazīliju. Šobrīd 25% sekotāju mums ir no ASV un 25% ir no Brazīlijas. Kopā 50% no Amerikas kontinenta.

Mūsu plāns ir līdz gada beigām veikt trīs līdz četrus braucienus uz Eiropu un tur pabūt gandrīz katrā valstī. Plānojam šogad pabūt gan Brazīlijā, gan ASV. Oktobra beigās plānojam doties uz Ņujorku un Maiami. Novembrī lidosim uz Riodežaneiro.

Andrejs: Šobrīd aktīvi mācos angļu valodu. Man ir privātie kursi. Paralēli apmeklēju sporta zāli, kur nodarbojos kopā ar privāto treneri. Man jābūt labā formā.

Ja runājam par sekotājiem, vēlos, lai nākamajā gadā man to būtu divreiz vairāk. Tagad ir tā, ka mēneša laikā man pienāk klāt aptuveni 300 000 sekotāju. Piemēram, tagad "Instagram" man ir trīs miljoni sekotāju. Priecājos par katru jaunu sekotāju.

Kā plānojat veicināt savu atpazīstamību bez jau pieminētajiem veidiem? Viens no atpazīstamības veicināšanas veidiem varētu būt, piemēram, iešana politikā.

Romāns: (Smejas.) Tas nav mūsu ceļš, tāpēc ka politikā vajag iet tad, kad tev jau ir pieredze. Ja esi populārs, nevajag uzreiz iet politikā. Mēs esam izvēlējušies izklaides industriju un šobrīd plānojam Latvijas vārdu nest pasaulē caur soctīkliem. Varbūt nākotnē būsim gatavi palīdzēt ar savu pieredzi, padomu kādām no organizācijām.

Kā mūsu Latvijas sabiedrībai šobrīd pietrūkst?

Romāns: Trūkst spējas par kaut ko vienoties. Taču tā ir viena no demokrātijas ēnas pusēm - būs trīs, četri, pieci flangi ar viedokļiem, kā rezultātā grūti par ko vienoties. Bet vienmēr ir tas vidusceļš, kurš visiem kopā jāatrod.

Trūkst pašapziņas?

Romāns: Jā, tā arī var teikt. Mums trūkst ticības sev, ticības tam, ka varam izdarīt daudz vairāk. Mums jātic tam, ka mēs visu varam, un jāiet tik uz priekšu. Latvijas vēsturē ir ļoti daudz interesantu personību, kuras ar savu darīšanu ir paveikušas lielas un paliekošas lietas.

Iedomājieties situāciju, ka Edgars Rinkēvičs tiešām iet pa jūsu sarkano paklāju un vaicā: "Puiši, kas ir tas, ko man tūlīt vajadzētu izmainīt valstī?" Ko jūs viņam teiktu? Viņam taču ir vara un iespējas.

Andrejs: Ko vajadzētu izmainīt? Man liekas, ka viņš ir tāds politiķis, kurš jau daudz ko pieredzējis un izdarījis. Viņš ir tas politiķis, kurš uz visām problēmām visātrāk reaģē. Mēs viņam nevaram iedot nekādus padomus. Viņš pats vislabāk zina, ko vajag darīt, lai uzlabotu kopējo stāvokli mūsu valstī. Viņš mums varbūt var iedot kādu labu padomu.

Novēlu dubultot sekotāju skaitu, dubultot skatījumu skaitu, ja tas piepildās, ko vēl jums var vēlēt? Protams, vēl veselību, izturību un veiksmi. Ko vēl?

Foto: Ģirts Ozoliņš/MN

Andrejs: Bija viena problēma, bet tagad tās vairs nav. Man radās sajūta, ka es kā krievvalodīgs Latvijas patriots nevaru šeit darboties vienā līmenī ar citiem influenceriem, tāpēc ka man ir akcents un es varu kļūdīties ar galotnēm. Tā dēļ man bija problēmas noslēgt daudzus līgumus. Skatījumi mums ir vislielākie, auditorija mums ir vislielākā, bet tā bija problēma. Pēdējā laikā situācija sāka mainīties. Sākumā tā bija nopietna problēma. Par savu tēlu es rūpējos. Bet šodien mums ir pastāvīgi sadarbības partneri reklāmas jomā arī no Latvijā iemīļotiem zīmoliem.

Andrejs: Jā, un ir arī jauni sadarbības partneri. Lūk, viens absurds. Man ir vislielākā auditorija Latvijā, un ar skatītājiem un sekotājiem ne tikai no Latvijas. Ienākot "Instagram" top Latvijā, pirmais būs Andrejs, otrais - Porziņģis, bet trešais - Lizard the Buddy, blogeris, kurš dzīvo Īrijā un filmē saturu par savu dzīvnieku - ķirzaku. Vēlējāmies sadarbību ar nacionālo aviokompāniju “airBaltic”.

Romāns: Mēs rakstījām "airBaltic", ka mums nevajag naudu, mums vajag transportu, jums ir daudz brīvu vietu lidmašīnā, mēs veidosim saturu, mēs jūs popularizēsim. Viņu PR daļa atraksta, ka viņiem viss ir saplānots. Es redzu, ka “airBaltic” tomēr lido dažādi influenceri. Visu cieņu šiem influenceriem, bet viņiem ir tikai 5000 sekotāju.

Ja viņi grib paskatīties, kas skatās Andreja video, tad ir redzams, ka tie ir vispopulārākie cilvēki ne tikai Latvijā, bet arī ārpus Latvijas. Pats "Instagram" skatās mūsu video, NBA basketbolisti, MMA cīkstoņi, dziedātāji, futbolisti. Latvijā visi taču pazīst “airBaltic”, tāpēc vajadzētu koncentrēties uz ārzemniekiem, vai ne tā?

Andrejs: Jā, jautājums, kāpēc mēs varam sarunāt sadarbību ar dažām pieczvaigžņu viesnīcām Vācijā, Francijā, jebkurā valstī Eiropā, bet sarunāt sadarbību ar "airBaltic", kura ir mūsu Latvijas nacionālā aviokompānija, mēs nevaram? Viņu atbilde, ka viņiem jau viss ir saplānots.

Vai ar citām aviokompānijām jums ir sadarbība?

Romāns: Vēl nav, jo mēs vēlējāmies sadarbību tieši ar mūsu nacionālo aviosabiedrību. Taču laiks rādīs. Sadarbība nestu tikai plusus - atpazīstamību "airBaltic", atpazīstamību mūsu valstij. Kad Andrejs staigā pa Prāgu, Berlīni, tauta prasa - no kurienes tu esi? No Latvijas? Lettland! "O, forši, ka tu esi no turienes! Es pat nezināju tādu valsti!" Mēs popularizējam mūsu valsti. Viens no mūsu mērķiem ceļojot ir popularizēt mūsu valsti. Tikai tā mēs varam augt kopā.

Intervijas

Dzelzceļa muzejā glabājas kartes un dažāda veida tehnika, kura pieejama jebkuram interesentam. Vai iebrucējiem būtu interese, par tehniskajiem rasējumiem un plāniem, "Neatkarīgā" skaidro sarunā ar Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja krājuma glabātājām Inesi Rezgoriņu, Anci Pudāni un zinātniski pētnieciskā darba vadītāju Tomu Altbergu.

Svarīgākais