Uzņēmējs Ģirts Rungainis TV24 diskusijā “Kur tas suns aprakts?” salīdzināja Latvijas transporta uzņēmumus “Rail Baltica” un “airBaltic,” uzsverot, ka “Rail Baltica” ir Eiropas ģeopolitisks projekts, bet “airBaltic” ir pavisam cits pasākums – vienīgais veiksmīgi starptautiski konkurējošais Latvijas uzņēmums.
“Rail Baltica” ir tāds Eiropas ģeopolitisks, lielākā mērā politisks, politekonomisks projekts, un Latvija ir nodemonstrējusi sliktāko šī projekta pārvaldību Baltijā. Šobrīd ir izpratne, ka jāpārskata un jānormalizē projekta izdevumu apjoms, un, ņemot vērā to, ka te pa vidu diez vai paliks tukšums, šis projekts kaut kādā veidā tiks realizēts. Kā izskatīsies tas, ko mēs iegūsim, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju, kāds izskatīsies rezultāts, cik tas būs jauks vai slikts un kad iestāsies, un cik kopā mums tas izmaksās, tiešajās izmaksās un pēc tam finansēšanas izmaksas ilgā laika periodā, redzēsim,” sacīja Ģirts Rungainis.
Viņš šajā projektā saskata līdzības ar tuneli, kas savieno Lielbritāniju ar Eiropu. Šis projekts arī pārsniedza visus iespējamos izdevumus, kompānija pēc tam bankrotēja reizi vai divas, parādi tika norakstīti, obligācijas zaudētas, bet tunelis tur ir un dod labumu.
““airBaltic” ir pavisam cits pasākums - vienīgais Latvijas uzņēmums, kurš konkurē, un salīdzinoši veiksmīgi, vismaz konkurēja līdz nesenai pagātnei, turklāt ļoti konkurējošā nozarē - starptautiskajos aviācijas pārvadājumos, kas ir ļoti sarežģīts bizness,” atgādināja Ģ. Rungainis.