Rīgas dome otrdien atbalstīja vienota sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifa noteikšanu galvaspilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā.
Rīgas dome sēdē skatīja jautājumu par grozījumiem pašvaldības 2015.gada 16.janvāra lēmumā "Par sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā". Grozījumus nosaka, ka galvaspilsētas sabiedriskā transporta maršruta tīkla paaugstināta servisa pārvadājumu maršrutos darbojas "Rīgas satiksmes" noteiktais tarifs, kas aprēķināts, ievērojot Ministru kabineta noteikumos noteikto sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas metodiku, un nav zemāks par lēmuma 1.punktā noteikto tarifu.
Lēmuma 1.punkts paredz, ka vienreizējā braukšanas maksa ir 1,15 eiro, abonementa maksa vienā maršrutā visām mēneša dienām ir 35 eiro, visām mēneša darba dienām - 30 eiro un piecām dienām - deviņi eiro. Savukārt visos tramvaju, trolejbusu un autobusu maršrutos visām mēneša dienām maksa ir 50 eiro, visām mēneša darba dienām - 40 eiro, piecām dienām - 15 eiro, trīs dienām desmit eiro un 24 stundām - pieci eiro.
Rīgas domes deputāts Olafs Pulks (V) aicināja pašvaldību noteikt Rīgas mikroautobusos braukšanas maksu 0,70 eiro apmērā. Pulks uzskata, ka nodoms apstiprināt viena brauciena maksu mikroautobusā Rīgā 1,15 eiro apmērā ir pasažieru apkrāpšana.
Gints Ivuškāns, F64 Photo Agency
Deputāts norāda, ka 2015.gadā pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) uzvarēja konkursā par pasažieru pārvadājumiem, piedāvājot brauciena maksu 0,70 eiro, par kuru tika noslēgts līgums ar pašvaldību. Gan uzņēmuma, gan domes vadība solīja, ka maksa piecus gadus nemainīsies, tomēr tā tika palielināta līdz 1,15 eiro jau dažus mēnešus vēlāk, atgādina Pulks.
"Lēmumu mikroautobusos noteikt braukšanas maksu tādu pašu kā "Rīgas satiksmei" drīzāk var saukt par neveiksmīgu mēģinājumu izvairīties no Konkurences padomes (KP) uzliktā soda un nepildīt tās norādījumu nekavējoties pārtraukt pretlikumīgo un konkurenci ierobežojošo papildus vienošanos starp "Rīgas satiksmi" un Rīgas mikroautobusu satiksmi," uzskata politiķis.
Opozīcijas deputātiem atbalstot priekšlikumu, tas tomēr tika noraidīts.
Jau ziņots, ka 21.martā pēc Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdes, kurā deputāti atbalstīja minētos grozījumus, Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins apgalvoja, ka grozījumos nosakot, ka pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu nodrošina par tādu pašu tarifu kā pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", vēlreiz tiks nostiprināts Pasažieru pārvadājumu likumā noteiktais un mazinātas normatīvo aktu interpretācijas iespējas.
"Mūsu juristiem bija pārliecība, ka tas [ka RMS tarifs ir tāds pats kā "Rīgas satiksmei"] ir skaidri deklarēts jau likumā. Skaidrs, ka likums ir augstāks normatīvais akts par Rīgas domes lēmumu, bet, lai šo nostiprinātu arī zemākas gradācijas normatīvajā aktā, mēs aicinām pieņemt šādu lēmumu, lai nākotnē šāda interpretācija nebūtu un diskusijas iespējas būtu šaurākas," sacīja Jakrins.
Tāpat ziņots, ka Konkurences padome (KP) ir uzlikusi "Rīgas satiksmei" 2,1 miljona un RMS 88 000 eiro sodu par konkurences ierobežošanu, vienojoties par to, ka RMS braukšanas maksa nedrīkst būt zemāka par "Rīgas satiksmes" tarifu.