Rīgas domes Satiksmes departaments plāno pārbūvēt Aleksandra Grīna bulvāri no Raņķa dambja līdz Bāriņu ielai, tai skaitā izbūvējot ielas posmu, kurā pašreiz notiek tikai tramvaja kustība, informē departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.
Grīna bulvāris tikšot izbūvēts kā vietējās nozīmes iela, sarkano līniju robežās, ar maksimāli iespējamo autonovietņu skaitu vietējiem iedzīvotājiem un parka apmeklētājiem. Tāpat šīs autostāvvietas varēšot pildīt "park and ride" funkciju, jo ērti būs nokļūt pilsētas centrā.
Projekts paredz pārbūvēt jau esošo bulvāra posmu no Slokas ielas līdz Raņķa dambim, kā arī izbūvēt ielu posmā, kur šobrīd notiek tikai tramvaja kustība, no Slokas līdz Bāriņu ielai.
Ahuna-Ozola uzsvēra, ka pārbūves tiks veiktas tikai ielu sarkano līniju robežās, un uz parka rēķina iela netiks izbūvēta.
Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka Satiksmes departaments izsludinājis konkursu par Grīna bulvāra pārbūves būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību. Pieteikšanās tajā ir noslēgusies, bet rezultāts vēl nav paziņots.
Plānots, ka līgums par būvprojekta izstrādi tiks slēgts uz 12 mēnešiem.
Konkursa nolikumā noteikts, ka paredzēts pārbūvēt Grīna bulvāri posmā no Bāriņu ielas brauktuves malas līdz pieslēgumam Raņķa dambja brauktuvei, kā arī Grīna bulvāra un Slokas ielas krustojumu.
Noteikts, ka Grīna bulvāra pieslēgumu Bāriņu ielai jāprojektē, paredzot transporta līdzekļiem nogriešanos tikai pa labi, turklāt šo pieslēgumu maksimāli jānovirza no tramvaja sliedēm. Savukārt Grīna bulvāra pieslēgumu Raņķa dambim plānots pārbūvēt, saglabājot esošo satiksmes organizācijas shēmu, transportlīdzekļiem atļaujot tikai nogriešanos pa labi.
Grīna bulvārī paredzēta brauktuve ar divām braukšanas joslām, turklāt plānots ierīkot maksimāli daudz autonovietnes abās ielas malās.
Konkursa nolikumā teikts, ka būvprojektā jāizskata iespēja autonovietnēm izmantot esošo Grīna bulvāra brauktuves posmu, ierīkojot autonovietnes ielu sarkano līniju robežās, nodalītas no projektējamās brauktuves, kā arī nodrošināt gājēju pieeju visām autonovietnēm.
Tāpat būvvprojektā jāparedz Augļu ielas pievienojums Grīna bulvārim un jāpieslēdz ielai esošās piebrauktuves no daudzstāvu māju iekšpagalmiem. Projektā plānots paredzēt gājēju ietves abās bulvāra pusēs, savukārt esošo gājēju celiņu no daudzstāvu dzīvojamām mājām plānots savienot ar publiskai lietošanai esošajām un projektējamām ietvēm.
Satiksmes departaments konkursa nolikumā norādījis, ka, izstrādājot būvprojektu, iespēju robežās jāsaudzē esošie koki. Turklāt projekta izstrādātājam jāizskata nepieciešamība gājēju ietvei parka pusē izbūvēt pieslēgumus esošajiem parka celiņiem un ierīkot gājēju pārejas tramvaja sliežu šķērsošanai.