Ideja reklamēt Rīgu kā Ziemassvētku eglītes dzimšanas vietu "Live Rīga" kampaņas ietvaros ir perspektīva no tūrisma viedokļa, tomēr varētu likt tūristiem vilties nesakārtotās pilsētas infrastruktūras un speciāli tūristiem paredzētu pasākumu trūkuma dēļ, liecina biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" komunikācijas ekspertu aptauja.
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" vecākā projektu direktore Ilva Pudule atzīst, ka ideja par Ziemassvētku eglīti kā "Live Rīga" Ziemassvētku pasākumu veicināšanas simbolu šķiet ļoti simpātiska. ""Eglītes stāsts" varētu būt kā vienojošais elements visiem pasākumiem. Tomēr būtiski jau tagad domāt, kā "Live Rīga" zīmols tiks reklamēts turpmāk un kādi simboli tiks piemeklēti pēc Ziemassvētkiem.
Vienlaikus Pudule atzīst, ka reklāmu pievilinātie tūristi varētu sastapsies ar pamatīgu kultūršoku, solītajā jaukajā Ziemassvētku noskaņu pārņemtajā Rīgā sastopot sadrūmušus, sagurušus un pret ārzemniekiem ne visai atvērtus vietējos iedzīvotājus.
"Turklāt būtisks ir jautājums par to, vai Rīgas dome paspēs sakārtot infrastruktūru, apzināt pakalpojumu sniedzējus un visus pārējos iesaistītos, lai jaukais stāsts nepārvērstos par skaudro realitāti, ar kuru mēs, vietējie, esam jau iemanījušies tikt galā, bet ārzemniekam tas var prasīt papildu "izdzīvošanas iemaņas"," pauž Pudule.
Reklāmas aģentūras "Publicis Riga" direktore Andra Treibaha atzīst, ka, ņemot vērā to, ka šī būs pirmā kampaņa masu medijos, kas komunicēs jauno konceptu "Live Rīga", kuram vēl ir jāiekaro sava vieta auditorijas uztverē, ievērojamu sajukumu vēstījumā ienes ziņa par Rīgu kā Ziemassvētku eglītes dzimteni kopā ar visu tam veltīto logotipu.
"Tā ir interesanta un pievilcīga ziņa, bet šajā gadījumā tā tikai "izšķaida" kopējo komunikācijas saturu," uzskata Treibaha.
Treibaha atzīst, ka sadrumstalotais ziņojums nebiedē tik ļoti, kā pats reklamējamais produkts - Ziemassvētki Rīgā. "Ņemot vērā to, ka Rīgas pilsētas noformēšanas budžets Ziemassvētkiem šogad ir divas reizes mazāks nekā pagājušajā gadā, pilsētas ciemiņiem varētu būt vilšanās apmeklēt Ziemassvētku eglītes dzimteni ar visai nepārsteidzošu tās izskatu mūsdienu Rīgā," atzīst reklāmas eksperte.
Treibaha atzīst, ka bažas tikai pastiprinās, palūkojoties Rīgas domes izplatītajā pasākumu sarakstā gadu mijas sezonai. "Daudz brīnišķīgu muzikālu pasākumu bērniem un lieliski klasiskās mūzikas koncerti baznīcās - jauki un nenoliedzami veicināmi pasākumi. Bet būsim godīgi - visās nosauktajās zemēs nav pārāk daudz cilvēku, kurus darīs laimīgus iespēja Ziemassvētkus pavadīt citā valstī, lai kopā ar bērniem apmeklētu pasākumus svešā valodā vai arī lai paši veltītu šo laiku vairāku nopietnās mūzikas koncertu apmeklēšanai. Tad no tūrisma klasikas paliek vien Ziemassvētku tirdziņi, mūzika Rātslaukumā un slidošana Doma laukumā," secina Treibaha.
Pilnu ekspertu aptauju var lasīt biznesa informācijas portālā "Nozare.lv"
Kā ziņots, Rīgas reklamēšanas kampaņa, kas sāksies 23.novembrī septiņās valstīs, tiks papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem, informēja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) un Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes priekšsēdētājs, Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks preses konferencē, kurā iepazīstināja ar "Live Rīga" ziemas kampaņu ārvalstīs un citām aktivitātēm Rīgas atpazīstamības un tūrisma attīstības veicināšanai.
"Ziemassvētku eglītes stāsts ir pat senāks nekā stāsts par Santa Klausu, kuru 19.gadsimta sākumā izdomāja kāda reklāmas aģentūra Amerikā, un vēlāk kāds vēl gudrāks cilvēks izdomāja, ka Santa Klauss ir nācis no Somijas. Tomēr līdz šim pietiekami nav ticis popularizēts fakts, ka pirmā Ziemassvētku eglīte tika uzstādīta Rīgā 1510.gadā," apgalvoja Fliks.
Līdz ar to ar šo stāstu tiks papildināta "Live Rīga" ziemas kampaņa.
"Rīgas tūrisma izaugsme ir viena no ļoti nedaudzām cerībām Latvijas atdzimšanai. Laika mums atlicis maz, jo tūrisma industrija patlaban ir uz bankrota robežas. Tāpēc vajadzīga ļoti ātra un izcili mērķtiecīga rīcība tūristu piesaistei. Domāju, ka mūsu izvēlētie simboli - Rīgā palikusī sirds un stāsts par Ziemassvētku eglītes tradīcijas aizsākumu tieši Rīgā - ir pietiekami jaudīgi un labi konvertējami gan Rietumu, gan Austrumu tirgos," sacīja Fliks.
RTAB dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība "airBaltic", Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija.
Kā ziņots, RTAB nodarbosies ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.
Nodibinājums kā savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu "Labi rīdziniekam - labi tūristam".
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem partneriem - katram 10%.
Nodibinājuma pārvaldes institūcija ir valde, kurā ir Fliks, bijusī SIA "Reho" valdes priekšsēdētāja Vita Jermoloviča (LPP/LC) un no apvienības "Saskaņas centrs" saraksta Rīgas domē ievēlētais deputāts Maksims Tolstojs. RTAB administrācijas izmaksas nepārsniegšot 5% no kopējā budžeta, sola tā izveidotāji.
Kā ziņots, Rīgas domes deputāti 20.oktobrī pēc garām diskusijām un tikai ar balsu pārsvaru nolēma izveidot sabiedrībā plašas diskusijas izraisījušo nodibinājumu RTAB un ieguldīt tajā gandrīz miljonu latu no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
Rīgas pilsētas pašvaldība kā viens no dibinātājiem RTAB mantas kopumam nodos 978 455 latus, paredzēts lēmumā. Pārējie dalībnieki katrs iemaksās 2000 latu.
Par atbildīgo iestādi Rīgas pašvaldības līdzdalības nodrošināšanai RTAB noteica Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka biroju.