Apkures parāda lielums ir mainīgs – iedzīvotāji norēķinās ar pārvaldnieku, tas – ar uzņēmumu Rīgas siltums (RS). Maija sākumā RS informēja, ka par apkuri nebija samaksāti 5,6 miljoni eiro (parāds par laika periodu no 2017. gada oktobra līdz 2018. gada martam). Aptuveni tāda parāda summa ir bijusi arī citus gadus maijā. Augustā tā sarūk uz pusi, bet līdz apkures sezonas sākumam parāds ir sarucināts līdz minimumam.
Šī nebija visgarākā un aukstākā apkures sezona, arī siltumenerģijas tarifs nebija visaugstākais, salīdzinot ar iepriekšējām apkures sezonām. 2017./2018. gada apkures sezona noslēdzās 26. aprīlī, un tā ilga 204 dienas (RS par apkures sezonas sākumu/beigām pieņem to datumu, kurā ir pieslēgti/atslēgti vairāk nekā 50 procenti ēku). Iepriekšējā apkures sezona noslēdzās 2017. gada 15. maijā un ilga 218 dienas. Tā bija visgarākā apkures sezona RS vēsturē.
Gadījumos, kad apsaimniekotājs ilgstoši neveic maksājumus, RS informē arī dzīvokļu īpašniekus, jo par apkures parādiem ir atbildīgi dzīvokļu īpašnieki.
Maija pirmajā dekādē apkure bija atslēgta 65 procentiem ēku, bet ir arī mājas, kuru iedzīvotāji izlēmuši apkuri neatslēgt arī vasarā. Tas nozīmē, ka viņiem apkure tiek ieslēgta atkarībā no āra gaisa temperatūras - ja vasaras vakari un naktis ir vēsi (kā pērnā gada Jāņos), tad dzīvokļos tiek nodrošināta komforta temperatūra. To iespējams izdarīt, jo ēku automātiskajos siltummezglos var ieregulēt vēlamo temperatūras režīmu.
RS norāda - lai arī šī apkures sezona iedzīvotājiem aukstā februāra dēļ šķita daudz aukstāka nekā iepriekšējā, salīdzinot gan vidējās apkures sezonas āra gaisa temperatūras, gan klientiem nodotās siltumenerģijas apjomu, situācija ir samērā līdzīga: vidējā āra gaisa temperatūra šajā apkures sezonā bija +2 grādi, savukārt pagājušajā tā bija +2,2 grādi. Klientiem nodotais siltumenerģijas apjoms līdz aprīlim (ieskaitot) ir nedaudz pieaudzis: iepriekšējā apkures sezonā tas bija 2,74 miljoni megavatstundu, šajā apkures sezonā tas ir 2,77 miljoni megavatstundu.
RS sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Agnete Bušta informē, ka parādu nomaksa mainās pa dienām. Gadījumos, kad apsaimniekotājs ilgstoši neveic maksājumus, RS informē arī dzīvokļu īpašniekus, jo par apkures parādiem ir atbildīgi dzīvokļu īpašnieki. Šajā apkures sezonā namu pārvaldniekiem tika izsūtītas 1819 (iepriekšējā apkures sezonā - 2419) informatīvas vai brīdinājuma vēstules par parādu. Informatīvas vēstules tika nogādātas 106 726 (iepriekšējā apkures sezonā - 10 833) dzīvokļu īpašniekiem. Vēstules iedzīvotājiem tiek nosūtītas informatīvā nolūkā - būt laikus informētiem par to, ka RS nav saņēmis samaksu pilnā apmērā par sniegtajiem pakalpojumiem, un aicinot dzīvokļu īpašniekus aktīvāk iesaistīties savas dzīvojamās mājas pārvaldīšanā. Tas nozīmē - aktīvāk interesēties, kāpēc pārvaldnieks nav samaksājis naudu siltuma piegādātājam vai kā tiek piedzīti parādi.
Šogad informatīvas vēstules saņēma arī pašvaldības uzņēmuma Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) klienti, un daudzi to uztvēra ar sakāpinātām emocijām: es neesmu parādnieks, kāpēc man sūta brīdinājumu?! Dzīvokļa īpašuma likums nosaka, ka visu dzīvokļu īpašnieku pienākums ir piedalīties daudzdzīvokļu mājas kopīpašumā esošās daļas pārvaldīšanā un apsaimniekošanā, un tas attiecas ne tikai uz katra individuāli veiktajiem maksājumiem, bet arī parādiem. Neatkarīgā jau skaidroja, ka pārvaldnieks - šajā gadījumā RNP - ir tikai starpnieks iedzīvotāju samaksātās naudas pārskaitīšanai pakalpojuma sniedzēja kontā. Pirms vairākiem gadiem arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs pēc daudzu sūdzību saņemšanas bija spiests atzīt, ka par daudzdzīvokļu māju siltuma parādiem kopīgi atbild visi dzīvokļu īpašnieki, jo pastāvošā siltumapgādes sistēma neļauj atslēgt apkuri tikai parādniekam.
Informatīvas vēstules RS sūta kopš 2011. gada.