Mikroautobusu biļešu cenas Rīgā varētu palielināt līdz 1 eiro

Pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme" no 1.maija varētu paaugstināt mikroautobusu biļešu cenas, šodien Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā pastāstīja uzņēmuma Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans.

Komisijā šodien nolemts līdz 30.aprīlim saglabāt biļešu cenas esošajā apjomā - iepriekšpārdošanā biļetes braukšanai mikroautobusā maksās 0,70 eiro, bet, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja, - 1 eiro.

No 1.maija biļešu cena iepriekšpārdošanā, pērkot e-talonu, varētu tikt palielināta līdz 1 eiro, bet pie šofera, tāpat kā tramvajos, trolejbusos un autobusos, būtu jāmaksā 1,20 eiro, iecerējusi "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC), kurš šonedēļ devies atvaļinājumā, mikroblogošanas vietnē "Twitter" par šo ieceri publiskojis lakonisku komentāru, norādot, ka "To viņiem noteikti neviens neļaus!"

Rīgas mērs aģentūrai LETA uzsvēra, ka līgumā, kas pērn 4.janvārī uz pieciem gadiem noslēgts starp "Rīgas mikroautobusu satiksmi" un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme", noteikts, ka biļešu cena tiks saglabāta 50 santīmu jeb 0,71 eiro apjomā, un pie tā uzņēmumam arī būs jāpaliek.

Līgums pērn tika noslēgts par 35,57 miljoniem eiro - šādu summu uzņēmums piecu gadu laikā plānoja iekasēt par pārdotajām biļetēm.

Personu apvienības SIA "DMK", SIA "Centība N" un SIA "Blands", kas zaudēja mikroautobusu iepirkumā, pārstāve Jeļena Cvetanoviča norāda, ka ir skaidri saprotams, kāpēc cenas tiekot celtas, jo uzvarējusī pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme", lai gan solīja iegādāties 200 mikroautobusus, gadu pēc līguma noslēgšanas ir iegādājusies tikai 100 autobusus. "Viņi nevar strādāt, jo nevar nopirkt transportlīdzekļus. Ir jāsaprot, ka mašīnu trūkums, izbojātie kursēšanas saraksti noveduši pie tā, ka cilvēki ir atteikušies no mikroautobusu izmantošanas. Ja būtu saglabāts tas autobusu skaits un plūsma, kas bija iepriekš, kad izmantoja 250 autobusus un tie kursēja ik pa piecām minūtēm, tad cilvēki paļautos un izmantotu mikroautobusus," uzsver Cvetanoviča. Tagad transporta nav, saraksts netiek ievērots, maršrutus samazina un pasažieris vairs netic šim pakalpojumam, uzsver uzņēmuma pārstāve. "Ja mēs būtu uzvarējuši, brauktu par zemu cenu un saglabātu vai palielinātu pasažieru plūsmu, kas ļautu attiecīgi mums strādāt," skaidro Cvetanoviča.

Jau ziņots, ka "Rīgas mikroautobusu satiksmes" Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans šodien žurnālistiem atzina, ka sākotnējie optimistiskie plāni, sākot biznesu, jau ir atmesti, jo būtiskas korekcijas ienesuši tā sauktie neregulārie pārvadātāji, ar kuriem notiek nemitīga sacensība par pasažieriem, taču sīkākās detaļās par to, kā realitāte atšķiras no sākotnējām iecerēm, Boldans neiedziļinājās.

Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā šodien apstiprinātas izmaiņas mikroautobusu kursēšanas sarakstos, kas paredz, ka mikroautobusi Rīgā darbadienās kursēs par 21% retāk nekā līdz šim, savukārt reisu skaits brīvdienās tiks samazināts pat par 36%. Izmaiņas ierosinātas, ņemot vērā pasažieru plūsmu, - reisu skaits samazināts agros rītos, vēlos vakaros un agrās pēcpusdienās. Vienlaikus Boldans atzina, ka šīs izmaiņas ir kompromisa risinājums starp uzņēmuma ilgtspēju un pasažieru interesēm.

"Rīgas mikroautobusu satiksmei" līdz šim ir bijušas nopietnas grūtības izpildīt līgumā noteiktās prasības, par ko pērn septembrī Rīgas dome uzņēmumam piedraudēja izbeigt noslēgto līgumu. Uzņēmumam līdz pagājušā gada septembrim bija jānodrošina jaunu mikroautobusu kursēšana visos maršrutos, taču transportlīdzekļu piegāde aizkavējusies un daļā maršrutu joprojām kursē veci, sagrabējuši mikroautobusi. "Rīgas mikroautobusu satiksme" arī bieži kritizēta par kursēšanas grafiku neievērošanu.

Oficiālu iesniegumu par iecerētajām tarifa izmaiņām uzņēmums vēl nav iesniedzis. Ņemot vērā, ka šāds iesniegums Pasažieru komercpārvadājumu komisijā jāiesniedz vismaz mēnesi pirms skatīšanas un pasažieri par izmaiņām jāinformē vismaz 10 dienas pirms to stāšanās spēkā, "Rīgas mikroautobusu satiksmei" attiecīgais iesniegums komisijai jāiesniedz līdz 15.martam.

Boldans gan piebilda, ka uzņēmums par biļešu cenu paaugstināšanu vēl diskutēs. "Dzīve rādīs. Nav izslēgts, ka dārgākas kļūs tikai tās biļetes, kas tiek pirktas par skaidru naudu pie mikroautobusu vadītāja."

Uzņēmuma pārstāvis skaidroja, ka "Rīgas mikroautobusu satiksme" savos transportlīdzekļos vēlas maksimāli veicināt norēķināšanos ar e-talonu, lai samazinātu skaidras naudas apriti un izvairītos no šoferu negodprātīgas rīcības, piesavinoties naudu un neizsniedzot pasažieriem biļetes.

Tāpat elektroniskie norēķini būtiski uzlabo maršrutu izpildes ātrumu, jo šoferiem pieturās nav jāskaita sīknauda un atlikums. Tā varētu būt viena no nozīmīgām priekšrocībām, kas palīdzētu "Rīgas mikroautobusu satiksmei" konkurēt ar tā sauktajiem neregulārajiem pārvadātājiem, kuros par zemākas kvalitātes servisu iespējams norēķināties tikai skaidrā naudā un kuros pasažieriem bieži vien biļetes netiek izsniegtas.

Boldans piebilda, ka kopš 1.janvāra, kad biļetes cena transportlīdzeklī palielināta līdz 1 eiro, strauji audzis pasažieru skaits, kas norēķinās ar iepriekšpārdošanā iegādātajiem e-taloniem, un patlaban elektroniski par braucienu norēķinās jau 60 līdz 70% pasažieru.

Jau ziņots, ka šodien komisijā apstiprinātas izmaiņas mikroautobusu maršrutu tīklā un grafikā, paredzot, ka kopumā seši maršruti tiks slēgti, pārējos maršrutos darbadienās mikroautobusi kursēs par 21% retāk nekā līdz šim, savukārt reisu skaits brīvdienās tiks samazināts pat par 36%. Izmaiņas stāsies spēkā 10 dienu laikā.

pasažieru.

Latvijā

Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) kopā ar sadarbības partneriem nosūtījusi oficiālu vēstuli Valsts prezidentam Edgaram Rinkēvičam, aicinot nepieļaut atteikšanos no obligātā centralizētā eksāmena fizikā, ķīmijā, bioloģijā un dabaszinātnēs, aģentūru LETA informēja LDDK pārstāvji.

Svarīgākais