Latvijas Reģionu apvienība (LRA) uzskata, ka nepietiek vien ar Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (V) pieprasīto satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisiju, bet tā vietā būtu jāatkāpjas visai valdībai.
LRA Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Dainis Liepiņš uzskata, ka pamats valdības demisijai būtu pirmajā lasījumā atbalstītais 2016.gada valsts budžets, kas ne tikai neapmierinot visdažādākās sabiedrības grupas un organizācijas, bet arī to kritizē paši koalīcijas biedri.
LRA paziņojumā uzsver, ka jau iepriekš ir norādījusi gan uz Matīsa, gan vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra Kaspara Gerharda (VL-TB/LNNK) "vājo kompetenci un nespēju kvalitatīvi vadīt savā pārziņā esošās nozares".
"Reģionu apvienība jau pirms vairāk nekā diviem mēnešiem nāca klajā ar iniciatīvu izvērtēt satiksmes ministra kompetenci un atcelt viņu no ieņemamā amata, norādot uz neizdarībām un nespēju vadīt nozari. Fakts, ka ministra demisijas pieprasīšana notiek karstākajā valsts budžeta apspriešanas brīdī, neliecina neko labu ne par valdību, ne par varu turošo koalīciju un tikai apliecina valdības mazspēju atbildēt par procesiem valstī, tāpēc uzskatām, ka būtu jāatkāpjas ne tikai Matīsam, bet visai valdībai ar Straujumu priekšgalā," uzsver Liepiņš.
Viņš norāda, ka apliecinājums LRA pārliecībai ir arī pirmajā lasījumā atbalstītais 2016.gada valsts budžets, ar ko nav apmierināts neviens, izņemot pašu koalīciju.
Šā gada augustā pēc LRA iniciatīvas tika rosināta Saeimas deputātu parakstīšanās par Saeimas ārkārtas sēdes sasaukšanu, kurā tiktu izskatīta satiksmes ministra Matīsa atbilstība ieņemamajam amatam un lemts par viņa atbrīvošanu.
Šādu soli LRA mudināja spert pēdējā laikā sabiedrībā plaši izskanējušie skandāli, kas saistīti ar Satiksmes ministrijas pārziņā esošajām nozarēm un uzņēmumiem, piemēram, "Latvijas Dzelzceļa" vadības korupcijas skandāls, nacionālas aviokompānijas "airBaltic" dzērājpilotu lieta, par kuru netiek prasīta atbildība no uzņēmuma vadītāja, nespēja savlaicīgi veikt nepieciešamās darbības valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, neizdarības Latvijas Pastā u.c., kur nav sekojusi tieša un konkrēta ministra rīcība.
Kā ziņots, Straujuma pieprasījusi satiksmes ministra demisiju, aģentūrai LETA pavēstīja Straujumas preses sekretāre Aiva Rozenberga.
Iemesls demisijas pieprasīšanai ir ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.
Jau ziņots, ka valdība vakar atbalstīja "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% "airBaltic" akciju. Savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.
Iepriekš Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta "Prudentia" atrasto "airBaltic" investoru.