Šī gada pirmajos sešos mēnešos, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, palielinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits - šogad līdz jūnija beigām bojā gājuši par 11 cilvēkiem vairāk nekā pērn. Ja analizē tikai jūnija mēneša datus, pieaugums ir vēl lielāks - bojā gājušo skaits, salīdzinot ar 2011. gada jūniju, pieaudzis no 11 līdz 20 cilvēkiem.
span>Domājot par iemesliem šai situācijai, jāmin divi šī gada traģiskie ceļu satiksmes negadījumi, kuros kopā dzīvību zaudēja 10 cilvēki - tā bija traģiskā avārija Krāslavā gada pirmajā dienā, kad bojā gāja septiņi jaunieši un Cēsu dzelzceļa pārbrauktuves negadījums jūnijā ar trīs bojā gājušajiem, kas faktiski veido gandrīz visu statistikas pieauguma daļu.
Pēc VP statistikas datiem ceļu satiksmes negadījumu biežākais cēlonis ir nepareiza ātruma izvēle, tajā skaitā arī atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, tāpēc policija šai jomai pievērsīs pastiprinātu uzmanību - līdzās fotoradariem, policijas darbinieki atļautā braukšanas ātruma ievērošanu kontrolēs arī ar portatīvajām mērierīcēm jeb tā dēvētajiem rokas radariem.
VP Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre skaidro, ka līdzās jau minētajai braukšanas ātruma kontrolei, pastiprināta uzmanība tiks pievērsta arī mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Viņa stāsta, ka policija vēl vairāk kontrolēs gan gājējus, gan velobraucējus un mopēdistus. "Ikdienā bieži redzams, ka gājēji pārvietojas pa nepareizo brauktuves pusi, šķērso brauktuvi neparedzētās vietās, uz sabiedrisko transportu dodas, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus," atzīst V. Mistre. "Redzot, ka šie noteikumi bieži netiek ievēroti, policijai jādarbojas vēl aktīvāk - jāaizrāda, jāskaidro un jāizglīto, lai novērstu potenciālo negadījumu riskus."
Starp faktoriem, kas šogad ietekmējuši uz ceļiem cietušo un bojā gājušo cilvēku skaita pieaugumu, jāmin arī šī gada tumšā ziema - ilgstoši nebija sniega, tika notriekti gājēji bez atstarotājiem, velosipēdistiem sezona faktiski nebeidzās, līdz ar to tie turpināja braukt arī ziemas periodā. Tā rezultātā būtiski palielinājās bojā gājušo un negadījumos iesaistīto velosipēdistu skaits (ziemas mēnešos bojā gāja 5 velosipēdisti, pavisam šogad pirmajos sešos mēnešos - 13 velobraucēji, pagājušajā gadā - 2). Arī velobraukšanas kultūra pati par sevi kļūst arvien populārāka, velobraucēju skaits palielinās, tāpēc arī negadījumos šie satiksmes dalībnieki iekļūst biežāk kā pirms pāris gadiem. Ikdienā ceļu satiksmē redzams, ka velobraucēji nereti neievēro noteikumus, tāpēc policija aicina visus ceļu satiksmē iesaistītos pārvietoties atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, būt tolerantiem vienam pret otru, jo tikai tādā veidā iespējams panākt pozitīvas izmaiņas ceļu satiksmē.
Runājot par velosipēdu un mopēdu vadītāju pārkāpumiem, Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece akcentē tos, kas saistīti ar braukšanas sākšanas un braukšanas virziena maiņu, sarkanās gaismas signāla un brauktuves šķērsošanas noteikumu ievērošanu. Tāpat ne mazāk svarīgs ir arī velosipēdu izkārtojums uz brauktuves, sevišķi gadījumos, kad blakus brauktuvei ierīkots velosipēdu ceļš. "Veloceliņi ir jālieto, tie ir izbūvēti satiksmes drošības labad, tāpēc policija atgādina - ja līdzās brauktuvei ir veloceliņš, velobraucējiem jāpārvietojas pa to, nevis pa brauktuvi, pretējā gadījumā tas ir noteikumu pārkāpums un arī būtisks risks," norāda V. Mistre.