Lai nodrošinātu, ka privātajās izglītības iestādēs no valsts budžeta pedagogu darbs tiktu apmaksāts pēc vienotiem principiem, turpmāk šajās iestādēs pedagogu darba samaksa tiks aprēķināta pēc finansēšanas modeļa "nauda seko skolēnam" principiem, šodien nolēma valdība.
Tas nozīmē, ka, aprēķinot valsts mērķdotācijas pedagogu darba samaksai, tiks ņemts vērā skolēnu skaits izglītības pakāpē attiecīgajā teritorijā un izglītības iestādē īstenotās mācību programmas, kā tas šobrīd jau notiek attiecībā uz pašvaldību vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksu.
Pēc Izglītības un zinātnes ministrijas datiem šī gada 1.septembrī privātajās izglītības iestādēs pamatizglītībā mācījās 1687, bet vidējā izglītībā - 540 skolēni. Ņemot vērā demogrāfisko situāciju un skolēnu kopskaita samazināšanos, Izglītības un zinātnes ministrija prognozē, ka privāto izglītības iestāžu skaits var samazināties, taču valstī ir nodrošināta izglītības pieejamība pašvaldību vispārējās pamatizglītības iestādēs un vispārējās vidējās izglītības iestādēs.
Plānots, ka šādā veidā efektīvāk tiks izlietots pedagogu darba samaksai paredzētais finansējums, ietaupot vidēji 235 000 latu gadā, ko plānots piešķirt tām izglītības iestādēm, kuru uzturēšana ministrijai rada nopietnas grūtības pašreizējos finansiālajos apstākļos.
IZM gan ir norādījusi, ka privātajās izglītības iestādēs ar ļoti nelielu skolēnu skaitu, kas nepārsniedz 80 skolēnus, varētu rasties grūtības pedagogu darba samaksas finansēšanā un izglītības iestādes darbības nodrošināšanā. Taču šajā gadījumā IZM norāda, ka valstī šāda izglītība ir pieejama arī pašvaldību skolās.