IZM: Finansējuma samazinājums pedagogu darba samaksai nav pieļaujams

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izstrādātajā informatīvajā ziņojumā "Par pedagogu darba samaksas sistēmas pilnveidi" valdībai pamatojusi, ka finansējuma samazinājums pedagogu darba samaksai nav pieļaujams, jo nepieciešams turpināt iesākto pedagogu darba samaksas sistēmas pilnveidi, nodrošinot pedagogiem konkurētspējīgu atalgojumu par viņu ieguldījumu bērnu izglītošanā un valsts labklājības celšanā. Informatīvais ziņojums šodien izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē un pēc saskaņošanas tiks virzīts apstiprināšanai Ministru kabinetā (MK).

Valsts ir izvirzījusi mērķi pilnveidot pedagogu darba samaksas sistēmu, ieviešot pedagogiem 40 stundu darba nedēļu. Lai to sasniegtu, 2006.gadā tika uzsākta Pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogu, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programma 2006.-2010.gadam. Programmas īstenošanu pārtrauca 2009.gada valsts budžeta mērķdotācijas pašvaldībām pedagogu darba samaksai samazinājums, tika samazināta zemākā pedagoga mēneša darba algas likme. No 2010.gada 1.septembra ir atsākts darbs, lai nākotnē ieviestu 40 stundu darba nedēļu - pedagogiem ir nodrošināta samaksa par papildu pienākumiem un atbalstu skolēniem, izlietojot tam līdz 40% no mācību stundu plāna īstenošanai aprēķinātās mērķdotācijas.

Informatīvajā ziņojumā IZM norāda, ka pedagogu darba samaksas pakāpeniskai paaugstināšanai jākļūst par vienu no pamatnosacījumiem jauno pedagogu ienākšanai izglītības sistēmā. Tāpat valstij jāturpina pedagogu darbības kvalitātes vērtēšanas sistēmas ieviešana kā pamats pedagogu karjeras attīstībai un pedagogu darba samaksas diferenciācijai. Kā viens no svarīgiem uzdevumiem ir atbalsts tām pašvaldībām, kuru administratīvajās teritorijās ir mazs skolēnu blīvums, kā arī to pedagogu atbalsts, kuri piedāvā inovatīvas izglītības programmas, tādējādi sekmējot skolēnu jaunradi.

Svarīgākais