Attālinātās mācības Latvijā bijušas pat ilgāk nekā Covid-19 smagāk skartajās valstīs, piemēram, Itālijā, vēsta LTV raidījums "Panorāma".
OECD, pievēršot uzmanību izglītības iestāžu darbam Covid-19 pandēmijas laikā, secināja, ka Latvijā pirmsskolas izglītības iestādes laikā no pērnā gada 1. janvāra līdz šī gada 20. maijam darbu nepārtrauca, sākumskolas bija pilnībā slēgtas 67 dienas, pamatskolas - 74 dienas, bet vidusskolas - 105 dienas. Tie uzskatāmi par vidēji augstiem rādītājiem OECD dalībvalstu vidū, pauda OECD Izglītības un prasmju departamenta analītiķis Džovanni Marija Semiraro.
"Kā varat iedomāties, skolu slēgšana ir risks katram skolēnam, jo īpaši bērniem ar sarežģītāku sociālo fonu, jo tas viņus var pilnībā atraut no nepieciešamības mācīties," norādīja Semiraro.
Bet Izglītības kvalitātes valsts dienesta Kvalitātes novērtēšanas departamenta direktors Rolands Ozols norādīja: "Ir grūti teikt, vai tas bija objektīvi vai nebija, jo mums nebija tādas pieredzes, lai to varētu pateikt. Ar to pieredzi, kas mums ir šobrīd, mēs viennozīmīgi varam teikt, ka turpmāk vajadzētu rūpēties par to, lai izglītības iestādes ir maksimāli ilgi atvērtas. Kādreiz tā bija, bet ir skaidrs, ja jūs esat jau otro gadu krīzes situācijā un ja jums atkal ir krīzes situācija, bieži vien ir jāsāk pieņemt, ka krīze ir ''normālais šodien''. Ir jāsāk strādāt krīzes apstākļos."