Vairākumam - aptuveni 65% - cilvēku dominējošā ir labā smadzeņu puslode, kas nozīmē, ka viņu lēmumus lielā mērā ietekmē emocijas, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica mārketinga komunikācijas praktiķis, septiņu mārketingam veltītu bestselleru autors un biznesa grāmatu izdevējs no Krievijas Igors Manns, komentējot jautājumu, ka biznesa literatūrā minēta teorija, saskaņā ar kuru cilvēki savus pirkumus izdara vai nu prāta, vai emociju vadīti.
"Visus cilvēkus var iedalīt pēc tā, kura - labā vai kreisā smadzeņu puslode - viņiem dominē," norādīja eksperts. "Vairākumam - aptuveni 65% - cilvēku dominējošā ir labā smadzeņu puslode, kas nozīmē, ka viņu lēmumus lielā mērā ietekmē emocijas. Savukārt cilvēki, kuriem dominējošā ir kreisā smadzeņu puslode, lēmumu pieņemšanā ir racionāli un apdomīgi."
Manns uzsvēra, ka uzņēmumam, veidojot mārketingu, jāsaprot, kāda tipa cilvēki ir viņu klienti.
"Ja nav zināms, kas ir klients, reklāmā jāizvēlas argumenti, kas uzrunā abus cilvēku tipus - gan emocionāli, gan racionāli," norādīja mārketinga eksperts.
Pēc viņa teiktā, var arī, piemēram, pāra datumos likt askētisku, ar konkrētiem aprēķiniem pamatotu reklāmu, kas orientēta uz klientiem, kuriem dominējošā ir kreisā smadzeņu puslode. Savukārt nepāra datumos publicēt reklāmu košās krāsās, kas sola jaunu dzīves kvalitāti un citus emocionālus ieguvumus tiem klientiem, kuriem dominējošā ir labā smadzeņu puslode.
Manns ir mārketinga eksperts, izdevējs, ekonomisko zinātņu kandidāts, astoņu mārketingam veltīgu grāmatu autors, Krievijas izdevniecības "Manns, Ivanovs un Ferbers" līdzdibinātājs. Mārketingā darbojas kopš 1993.gada, strādājot gan Krievijas, gan citu valstu uzņēmumos.
Visu interviju ar Mannu lasiet biznesa portālā "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".