Autoklubs LAMB piedāvā atkal aktualizēt "park and ride" autostāvvietu piepilsētā izveides ideju, lai ārpus galvaspilsētas dzīvojošie autovadītāji "netriektos iekšā Rīgā", bet atstāt savus spēkratus piepilsētas stāvvietās un tālāk doties ar sabiedrisko transportu.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda LAMB prezidents Juris Zvirbulis, šādam braucienam jābūt arī ne tikai ekoloģiski, bet arī finansiāli izdevīgam. Ne mazāk svarīgs esot valsts un pašvaldību atbalsts videi draudzīgāko spēkratu izvēlei, jo tieši šādu aicinājumu ir izteikušas vairākas autoritatīvas organizācijas, tostarp ANO Vides programma.
Piemēram, jau patlaban Francijā autovadītājam esot izdevīgāk pirkt automašīnu ar nelielu, videi draudzīgāku motoru, jo lielie "dzelži" tiek aplikti ar nopietnu nodokli, savukārt videi draudzīgajiem paredzēta pat kompensācija. Tāpat esot jāturpina elektromobiļu un to uzlādes tīklu izvēršana, lai arī līdzšinējās autoražotāju aptaujas neliecina, ka elektromobilis tuvākajā laikā būs ikdienišķs transporta līdzeklis.
"Veloceliņu tīkla tālāka attīstība sekmētu videi draudzīgu mobilitāti, tomēr jāattīsta ne tikai veloceliņi, bet arī drošas velosipēdu stāvvietas," uzsver Zvirbulis.
Jau valsts līmenī esot jāatbalsta modernā tehnoloģija, padarot tās izmantošanu ekonomiski izdevīgu autovadītājiem.
Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē.
Kā ziņots, no 16.septembra līdz 22.septembrim Rīgā notiek Eiropas mobilitātes nedēļa, kas galvaspilsētā tiek organizēta jau vienpadsmito gadu. Tās mērķis ir popularizēt dabai draudzīgu un veselīgu pārvietošanos, pievērst sabiedrības uzmanību transporta ietekmei uz cilvēka veselību un dzīves kvalitāti.