"Latvijas gāze" skaidro lēmumu atcelt izlīdzinātā maksājuma iespējas klientiem

© F64

AS "Latvijas gāze" lēmumu atcelt izlīdzinātā maksājuma iespēju ietekmēja klientu vēlme un dinamiska situācija tirgū, aģentūrai LETA norādīja kompānijas pārstāvji.

Uzņēmuma Mājsaimniecību departamenta vadītāja Diana Tivča pauž, ka pēdējā laikā uzņēmums izjutis būtisku klientu zvanu un rakstiskās komunikācijas pieaugumu. Lielākā daļa - 70% - bijuši par izlīdzinātā maksājuma aprēķina skaidrojumu un vēlmi mainīt norēķinu veidu uz ikmēneša rēķinu, kas īpaši bijis jūtams no klientiem, kuri dabasgāzi izmanto apkurei un uz kuriem attiecas valsts atbalsts.

"Ņemot vērā šo apstākli, kā arī ļoti dinamisku situāciju dabasgāzes tirgū, kad notiek straujas pārmaiņas un jāspēj ātri reaģēt, esam pieņēmuši lēmumu norēķinu veidu "Izlīdzinātais maksājums" vairs nepiedāvāt," skaidro Tivča.

Uzņēmums uzskata, ka šīm pārmaiņām esot vairākas priekšrocības. Kā galvenā priekšrocība esot iespēja klientiem katru mēnesi saņemt norēķinu dokumentu kā atgādinājumu par veicamo maksājumu, skaidri redzot - cik konkrēti šajā mēnesī ir jāmaksā, tai skaitā arī valsts piešķirtā atbalsta apmēru kārtējā mēnesī, ja tāds klientam pienākas.

Tivča atzīmē, ka vēl viena priekšrocība ir iespēja sekot savam dabasgāzes patēriņam. Pārraugot patērēto dabasgāzes daudzumu katru mēnesi, klienti varēs veikt pasākumus, lai palielinātu energoefektivitāti un samazinātu rēķina summu. Energoresursu patēriņa samazināšana mājās palīdz ne tikai samazināt enerģijas rēķinus, bet arī samazināt CO2 pēdas nospiedumu.

"Latvijas gāzes" pārstāvji norāda, ka jaunā kārtība par izlīdzinātā maksājuma atcelšanu nozīmēs, ka turpmāk visiem jauniem mājsaimniecību klientiem "Latvijas gāze" piedāvās uzreiz saņemt ikmēneša rēķinu, savukārt esošiem mājsaimniecību klientiem norēķinu veida maiņa notiks pakāpeniski līdz šā gada nogalei.

Uzņēmumā informē, ka skaitītāju rādījumu ziņošanas periods ir no 27. datuma līdz nākamā mēneša pirmajai darba dienai. Lai samazinātu starpības veidošanās iespējamību un aprēķins atbilstu faktiskajam patēriņam, "Latvijas gāze" aicina sekot līdzi patēriņa datiem un nepieciešamības gadījumā rādījumus ziņot katru mēnesi, arī ja dabasgāze nav patērēta.

Ja rādījumu klients nepaziņos, rēķins tiks izrakstīts, pamatojoties uz dabasgāzes sadales sistēmas operatora AS "Gaso" aprēķināto patēriņu. Lai nenokavētu skaitītāju rādījumu ziņošanas laiku, "Latvijas gāze" nosūtīs atgādinājumu uz e-pastu. Pa pastu atgādinājumi netiks sūtīti.

Rēķini mājsaimniecībām tiks izsūtīti katru mēnesi no 10. līdz 15.datumam. Rēķinu iedzīvotāji varēs saņemt sev jau ierastajā veidā - klientu portālā, e-pastā vai pa pastu. Klientiem, kuriem tiks mainīta norēķinu metode, pamatojoties uz veiktajiem grozījumiem norēķinu kārtībā, maksa par ikmēneša rēķina nosūtīšanu pa pastu tiks piemērota no 2023.gada 1.janvāra saskaņā ar publicēto cenrādi. Saņemt rēķinu bez maksas iespējams e-pastā, ko klientam jāpiesaka "Latvijas gāzes" klientu portālā "mans.lg.lv".

Tā kā paredzētās norēķinu kārtības izmaiņas ietekmēs lielu daļu "Latvijas gāzes" mājsaimniecību klientu, kā arī noteiktam klientu lokam jāpiemēro valsts atbalsts norēķiniem par dabasgāzi, norēķinu metodes maiņa notiks pakāpeniski līdz šā gada beigām.

Septembrī norēķinu metodes maiņa tiks veikta klientiem, kas kvalificējas valsts atbalsta saņemšanai un klientiem, kuriem augustā noslēdzas pārskata periods.

Šādos gadījumos augusta beigās klienti saņems aicinājumu ziņot skaitītāja rādījumu. Septembrī klienti saņems noslēguma dabasgāzes patēriņa pārskatu par iepriekšējo periodu, bet oktobrī klienti saņems pirmo ikmēneša rēķinu par septembrī patērēto dabasgāzi.

Oktobrī norēķinu veida maiņa tiks veikta klientiem, kuriem dabasgāzes izmantošanas veids galvenokārt ir ēdiena gatavošana un norēķinu dokumentus līdz šim ir saņēmuši e-pastā, kā arī klientiem, kuriem septembrī noslēdzas pārskata periods.

Šādos gadījumos septembra beigās klienti saņems aicinājumu ziņot skaitītāja rādījumu. Oktobrī klienti saņems noslēguma dabasgāzes patēriņa pārskatu par iepriekšējo periodu, bet novembrī klienti saņems pirmo ikmēneša rēķinu par oktobrī patērēto dabasgāzi.

Tikmēr novembrī norēķinu veida maiņa tiks veikta visiem pārējiem klientiem, tas ir, dabasgāzes izmantošanas veids galvenokārt ir ēdiena gatavošana un norēķinu dokumentus līdz šim ir saņēmuši pa pastu.

Šādos gadījumos oktobra beigās klienti saņems aicinājumu ziņot skaitītāja rādījumu. Novembrī klienti saņems noslēguma dabasgāzes patēriņa pārskatu par iepriekšējo periodu, savukārt decembrī klienti saņems pirmo ikmēneša rēķinu par novembrī patērēto dabasgāzi.

"Latvijas gāze" aicina klientus sekot līdzi sniegtajai informācijai, ko nosūtīs katram izlīdzinātā maksājuma klientam, kā arī aktuālai informācijai uzņēmuma mājaslapā un klientu portālā.

Jau ziņots, ka "Latvijas gāze" no vairs nepiedāvās izlīdzinātā maksājuma iespēju, liecina kompānijas publiskotā norēķinu kārtība par dabasgāzi saistītajiem lietotājiem un mājsaimniecības lietotājiem, kuri saņem dabasgāzi pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma ietvaros.

No minētās norēķinu kārtības, kas publiskota oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", izņemta daļa par izlīdzināto maksājumu.

Patlaban spēkā esošā norēķinu kārtība nosaka, ka mēneša izlīdzināto kopējo maksājumu nosaka tirgotājs, pamatojoties uz sadales sistēmas operatora sniegto informāciju par vēsturisko dabasgāzes patēriņu un maksimālo atļauto slodzi gazificētajā objektā, vai tirgotājam vienojoties ar lietotāju pirms dabasgāzes tirdzniecības līguma noslēgšanas, ja lietotāja vēsturiskais patēriņš nav zināms.

Izlīdzinātais mēneša maksājums tiek noteikts nākamajam pārskata periodam - parasti 12 mēnešiem. Ja nepieciešams, tirgotājs informē lietotāju par izlīdzinātā mēneša maksājuma izmaiņām. Lietotājs maksājumus veic atbilstoši saņemtajai informācijai.

"Latvijas gāzes" lielākie akcionāri ir Krievijas "Gazprom" (34%), fonds "Marguerite Gas II.S.a.r.l." (28,97%), Vācijas kompānija "Uniper Ruhrgas International GmbH" (18,26%) un SIA "Itera Latvija (16%).

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais