Izvēloties grāmatvedības un uzņēmumu vadības sistēmu, Latvijas uzņēmumi galveno uzmanību pievērš tās funkcionalitātei un atbilstībai nozares specifikai, kā arī programmas spējai operatīvi ieviest likumdošanas izmaiņas. Programmas iegādes izmaksas interesē vien katru trešo uzņēmumu.
Pētījumu aģentūras «Norstat» aptaujā, kas tika veikta pēc grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas «Tildes Jumis» pasūtījuma, tika noskaidrots, ka galavārds grāmatvedības programmas izvēlē parasti pieder uzņēmuma vadītājam. 43% uzņēmumu svarīgākā amatpersona lēmumu pieņem vienatnē, īpaši neklausoties citu viedoklī. Vēl 31% gadījumu to, kādu programmu lietos uzņēmumā, vadītājs izlemj pēc apspriešanās ar uzņēmuma grāmatvedi vai ārštata grāmatvedības pakalpojumu sniedzēju. Tikai 15% uzņēmumu grāmatvedim ir brīvība izvēlēties tīkamāko programmu.
Kritēriju ziņā neapstrīdams līderis ir programmas funkcionalitāte un atbilstība uzņēmuma darbības specifikai. To par galveno nosaukuši 74% respondentu. 41% par svarīgu faktoru uzskata operatīvu likumdošanas izmaiņu ieviešanu, kamēr programmas iegādes izmaksas augstu vērtē 34% aptaujāto. Vēl 30% respondentu nozīmīgs kritērijs ir iespēja attālināti piekļūt pašai programmai un uzņēmuma grāmatvedības datiem, 28% - operatīvs tehniskais atbalsts un serviss, bet 23% - klientu apkalpošanas kvalitāte un datu drošība.
«Grāmatvedības un uzņēmumu vadības sistēmas kļūst par aizvien nozīmīgāku palīgu uzņēmumu darbā. Tās pienākumi daudzos uzņēmumos krietni pārsniedz ikmēneša atskaites vai gada pārskata sagatavošanu. To apliecina arī aptaujas dati. Uzņēmumi funkcionalitāti vērtē visaugstāk, bet iespēju piekļūt finanšu datiem attālināti un labu klientu servisu - tikpat augstu kā cenu. Arī jautājumā par programmas nomaiņas iemesliem 56% respondentu atbildēja, ka vecās programmas funkciju klāsts vairs neatbilda uzņēmuma prasībām, un tikai 12% izvēlējās lētāku programmu, lai ietaupītu,» komentē Latvijā populārākās grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas «Tildes Jumis» biznesa attīstības vadītājs Viesturs Slaidiņš.
Izvēloties programmu, 85% aptaujāto izskata vairākus piedāvājumus un salīdzina to cenas, taču tikai 14% priekšroku dod lētākajam piedāvājumam.