"Sadales tīkls" novērsis lielāko daļu negaisa radīto elektrotīkla bojājumu

© F64

AS "Sadales tīkls" novērsusi lielāko daļu no elektrotīkla bojājumiem, kurus sestdien, 12.augustā, izraisīja pērkona negaiss, informēja uzņēmuma pārstāve Egita Kancāne.

Svētdien ap plkst.18 kopā vēl bez elektroapgādes bija 2500 klienti. Lielākie elektroapgādes traucējumi vēl ir Alojas, Salacgrīvas, Limbažu, Carnikavas, Madonas, Vecpiebalgas, Saulkrastu, Bauskas, Smiltenes un Vecumnieku novados.

Kancāne informēja, ka patlaban norit darbs pie tehniski sarežģītākajiem elektrotīkla bojājumiem, vietās, kur vairākos posmos sarauti elektrolīniju vadi, bojāti un nogāzti elektrolīniju balsti, elektrolīniju vados iegāzti koki, vai mežainos un purvainos apvidos, kur elektrotīklam ir apgrūtināta piekļuve.

"Sadales tīkls" norāda, ka, lai pēc iespējas ātrāk lokalizētu un novērstu negaisa radītos elektrotīkla bojājumus, piesaistītas visas pieejamās tehnikas vienības, elektrotīkla dispečeri, kā arī kopumā 92 elektromontieru brigādes ar 243 elektromontieriem.

Kancāne atgādināja, ka negaisa skartajos novados iedzīvotājiem vēl ir iespējami elektroapgādes traucējumi, jo bojāto elektrolīniju posmu pilnīga sakārtošana un atjaunošana ir sarežģīta un laikietilpīga. Lai novērstu elektrotīkla bojājumus, brigādēm nākas atslēgt papildu elektrolīniju posmus, bet tiklīdz kāds no elektrotīkla bojājumiem tiek novērsts, elektroapgāde tiek atjaunota plašākam klientu lokam.

"Sadales tīkls" aicina iedzīvotājus netuvoties gaisvadu elektrolīnijām, ja to vados ir iekārušies koki vai zari, vai zemē redzams norauts elektrolīniju vads, jo šāds iekārtu stāvoklis var apdraudēt dzīvību. Iedzīvotājiem konstatējot bīstamu situāciju elektrolīniju tuvumā, lūgums rīkoties atbildīgi un nekavējoties ziņot, zvanot uz bezmaksas uzņēmuma diennakts bojājumu pieteikšanas tālruni 8404.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais