Latvijā identificēti 5087 Vācijas autobūves koncernā "Volkswagen" ražotie auto, kuri aprīkoti ar programmatūru, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, šovakar vēstīja raidījums "LNT Ziņas".
Problēma Latvijā esot konstatēta 3145 "Volkswagen" pasažieru auto, 1288 "Volkswagen" komerctransporta un 654 "Audi" transportlīdzekļiem.
Paredzēts, ka oktobrī uzņēmums Ceļu satiksmes un drošības direkcijai piedāvās tehniskos risinājumus, un, pirms veikt problēmu novēršanas pasākumus, tam jāsaņem valsts iestādes atļauja.
Pēc tam brāķēto auto klienti tiks informēti par tehniskajiem risinājumiem attiecībā uz auto remontu. Problēmu novēršana automašīnām notiks uz kompānijas rēķina. Lai segtu visu nepieciešamo pakalpojumu izmaksas, "Volkswagen" pasaulē plāno tērēt aptuveni 6,5 miljardu eiro.
Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) aģentūrai LETA iepriekš skaidroja, ka tā kā "Volkswagen" nav precīzi identificējis kritērijus, kuras autoražotāja mašīnas varētu būt aprīkotas ar konkrēto dzinēju, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, tad nav arī iespējams pateikt, cik to ir Latvijā.
Patlaban ir zināms tikai viens kritērijs, ka tās ir mašīnas ar dīzeļdzinēju. Laboratoriski Latvijā defektu konstatēt nevar, jo šādu īpašu laboratoriju nav visā Baltijā. Taču, ja tiktu definēti detalizētāki kritēriji, iespējamo auto skaitu Latvijā pēc CSDD datiem noteikt varētu, norādīja direkcijā.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) nosodoši vērtē iespējamo krāpšanos ar izmešu daudzumu. Tomēr, ņemot vērā, ka tā varētu būt pasaules mēroga krāpniecība, ministrija uzskata, ka jautājums jārisina vienoti visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs.
VARAM sagaida aktīvu auto ražotājus kontrolējošo institūciju rīcību situācijas pilnīgai izpētei un atbilstošu soda mēru noteikšanai
Kā vēstīts, ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) atklāja, ka "Volkswagen" atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām uzstādīta programmatūra, kas pilnīgu kaitīgo izmešu kontroli veic vien brīdī, kad tai tiek izdarītas oficiālās emisijas pārbaudes. Tādējādi šo automobiļu izdalīto kaitīgo izmešu daudzums pārsniedz oficiāli atļauto.
Pagājušajā nedēļā uzņēmums atzina, ka pasaulē ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, aprīkoti līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu.
Tikmēr Eiropas Komisija aicinājusi visas 28 ES dalībvalstis pārbaudīt, vai pārdotās automašīnas atbilst bloka standartiem.