Šovakar,10. februārī, Latvijas Nacionālajā teātrī pirmizrāde Ģirta Ēča jauniestudējumam "Čīkstošais klusums", kas veidots kā Igaunijas teātra NO99 lugas „GEP (Gorjačije estonskije parni)” lokalizējums.
Ceturtdien, 10. februārī, pulksten 15 Latvijas Nacionālās operas Beletāžas zālē tiks paziņots Starptautiskā metu (ideju) konkursa „Piemineklis baleta māksliniekam Mārim Liepam” uzvarētājs.
5.martā Latvijas Nacionālajā operā pirmizrādi piedzīvos Džoakīno Rosīni opera "Seviljas bārddzinis". Iestudējumu veido režisors Aiks Karapetjans, kam tā būs debija operas žanrā. Izrādes diriģents - Modests Pitrens.
20. februārī Dailes teātris sadarbībā ar Latvijas Dramaturgu ģildi uzsāks latviešu dramaturģijas lasījumu ciklu „Kopā lasām jaunākās latviešu lugas”, kurā varēs iepazīties ar lugām, kas tapušas pēc 2008. gada.
«Kur vise cilvēke palikuse?»
Ar šo Jāņa Paukštello Ābrama jautājumu pie Kārklēnu mājas saimes galda beidzas Dailes teātra jaunā izrāde Zagļi. Tie nav lugas autora Rūdolfa Blaumaņa rakstītie vārdi. Viņš, pirms 120 gadiem zemnieku emigrēšanas aktualitāti pieminot, uz Krievzemi sūtīja tikai skatītāju acu priekšā nozagtās sirdis jeb dabūjušos pārus – Maju ar Ozolu Pēteri un Lieni ar Namnieku. Kārlis Auškāps liek čemodānus arī kalpu pāra – Ilzes un Ješkas – rokās, pamest mājas Vidzemē pošas pat saimnieks Kārklēns. Tā viņi tur, uz ziemas ainavas fona, sastājas kā pēdējam fotouzņēmumam dzimtenē. Paliek tikai svešais.
Februāra viesizrāžu afišā ir vairāki īpašas uzmanības vērti notikumi – nākammēnes Rīgā viesosies gan Maskavas Mazās Bronnajas teātris un Vahtangova teātris, gan pasaules slavu guvušais gruzīnu dramaturga un režisora Rezo Gabriadzes Marionešu teātris.
Dailes teātra direktors Andris Vītols turpmāk ik mēnesi tiksies ar diviem skatītājiem, lai nepiespiestā gaisotnē parunātu par teātri, atbildētu uz skatītājus interesējošiem jautājumiem, kā arī kopīgi noskatītos skatītāju izvēlētu izrādi un paviesotos teātra aizkulisēs.
Mārtiņa Vērdiņa izstādē, kas 27.janvārī tiks atklāta Latvijas Kultūras akadēmijas Eduarda Smiļģa Teātra muzejā, būs skatāms no visa pa druskai: gleznas, zīmējumi, rokraksti, fotoattēli, kādas ar darbu teātrī saistītas piemiņas lietas.
Gandrīz vienlaikus saslimuši trīs Jaunā Rīgas teātra (JRT) aktieri, kā dēļ teātris šonedēļ atcēlis teju visas izrādes, aģentūrai BNS pastāstīja JRT kasē.
Kad ārvalstu festivālos interesējas par Latvijas teātri, tiek vaicāts – kas jums vēl ir labs bez Alvja Hermaņa? Ir mums režisors, kuru droši var saukt – Viesturs Meikšāns. Viņam ir tikai trīsdesmit gadu, bet, kopš režisora diploma iegūšanas 2007. gadā, jau saņēmis divas Spēlmaņu nakts balvas: Gada jaunais skatuves mākslinieks un pērn – Gada režisors. Par savu pamatdarba vietu viņš uzskata Valmieras teātri, kur šosestdien pirmizrāde būs jaunākajam Viestura Meikšāna iestudējumam – Imanta Ziedoņa Krāsainajām pasakām.
Latvijas Nacionālajā operā šodien, 18.janvārī, ar Malkolma Ārnolda baletu "Trīs musketieri", sākas Igaunijas Nacionālās operas viesizrādes Rīgā,kas ilgs līdz 23.janvārim.
Liepājas teātris Leonarda Bernsteina mūziklu Vestsaidas stāsts Valda Lūriņa režijā pozicionējuši kā galveno šās sezonas notikumu. Par dārgāko iestudējumu Liepājas teātra vēsturē kļuvušais darbs vērtējams pozitīvi – kā lieliska mūziklu skola gan jaunajiem Liepājas aktieriem, gan papildspēkiem no Rīgas – kā Latvijas Kultūras akadēmijas aktieru kursa studentiem Jurim Jopem un Emīlam Kivleniekam otrajā sastāvā, tā Mūzikas akadēmijas vokālās nodaļas studentēm Jolantai Strikaitei (ko redzēju pārī ar Jopi) un Annijai Putniņai.
18. martā notiks režisores Lauras Grozas iestudētās izrādes bērniem „Vārnu ielas republika” pirmizrāde Dailes teātrī. Lugas autors ir Lauris Gundars, kurš to veidojis pēc Jāņa Grīziņa romāna motīviem.
2010. gadā Latvijas Nacionālās operas izrādes, koncertus, viesizrādes un citus pasākumus (kopā 243) apmeklējuši 144 051 skatītāju, vidējais apmeklētības procents - 82 %, vidējā biļetes cena – lati 6,87.
Sociāli aktīvas pozīcijas ieņemšana, runājot ar skatītāju par konkrēti šo laiku, kurā esam ieslodzīti, mūsu teātros nav plaši izplatīta parādība. Taču sezonas pirmajā pusē tapuši pāris gadījumi, kur tas darīts, turklāt mākslinieciski atzīstamā kvalitātē.