Cik izmaksā mūziķa iekļūšana pasaules mūzikas topos?

© Flickr

“Ja Latvijā izraugāmies mākslinieku vai grupu un vēlamies, lai skan Lielbritanijas un Amerikas topos, tad jāiegulda vismaz 500 tūkstoši eiro. Tāda summa Latvijas mūzikas tirgum šobrīd ir utopija,” TV24 raidījumā “Preses klubs” stāsta "Universal Music Latvia" pārstāvis, mūzikas producents, dīdžejs Rūdolfs Budze.

Mūzikas producents neslēpj, ka bieži mūzikas nozarē izskan naratīvs par to, ka “mākslā kvalitāte un sasniegumi rodas tikai nežēlīgas konkurences apatākļos un ka vajadzīgs brīvais tirgus”, kam viņš piekrīt, ar nosacījumu, ja tas notiek ideālajā pasaulē.

“Atcerēsimies, mēs esam maza valsts. Cik latviešu ausu pāru ir uz šīs pasaules? Līdz ar to mums vietējā tirgū pie realitātes, ka ir milzīga invāzija no austrumiem un rietumiem, ir ļoti grūti stiprināt mūzikas industriju,” uzskata Budze.

Par mūzikas eksportu runājot, Budze skaidro: “Starptautisko fonogrammu ierakstu apvienība bija izpētījusi, cik naudas nepieciešams ieguldīt mārketingā un mākslinieku attīstībā, lai startētu lielajos mūzikas tirgos, piemēram, Lielbritānijā un ASV. Mazākais skaitlis, kas pētījumā noradīts, bija 500 tūkstoši eiro un maksimālais divi miljoni. Tas nozīmē, ka, ja Latvijā izraugāmies mākslinieku vai grupu un vēlamies, lai skan Lielbritānijas un Amerikas topos, tad jāiegulda vismaz 500 tūkstoši eiro. Tāda summa Latvijas mūzikas tirgum šobrīd ir utopija. Tā ir arī atbilde, kāpēc no Latvijas neviens nav ļoti izsities.”

Izklaide

Latvju tumšā hārdkora apvienība “Nekad” aptuveni pirms mēneša laida klajā savu trešo studijas albumu, piedāvājot klausītājiem sešas jaunas dziesmas, “kas runā par cilvēka iekšējo cīņu ar sevi un pārdzīvojumus”, bet tas savukārt liek parunāt par pašu albumu.