Komentāri: Atrodi atšķirības! Salīdzinām "airBaltic" un "Lufthansa" paziņojumu par darījumu

Zane

Neredzu investīcijas Lufthansas paziņojumā

13:55 Atbildēt
Juris

Būtu labi, ja "slapjā līzinga" rezultātā Latvija "nepaliktu sausā".

17:21 Atbildēt
Lora

Tātad, ceturtdaļ miljardu norakstām, jo kā Cālītis apgalvoja, ka viņi jau atgriež caur nodokļiem.

Pir.dien.s un mūsu Air Baltic Padomes un Valdes locekļi par maniem nodokļiem par 14 citroniem nodrošinās vāciešu alus tūres uz Grieķiju un citām siltām zemēm.

Bet, es stādīšu rāceņus..., un konservēšu gurķus.

Super, banānu pavalstele!

17:28 Atbildēt
ivo berzins

Gan airBaltic, gan Lufthansa izplatījuši paziņojumus par Lufthansa Group 10% līdzdalības iegūšanu airBaltic konvertējamu akciju veidā. Lai gan abi paziņojumi apraksta vienu un to pašu darījumu, tie atšķiras pēc naratīva, fokusa un stratēģiskās interpretācijas. Šeit ir abu paziņojumu kritiska analīze, novērtējot to formulēšanu, galvenās ziņas un zemtekstus.

1. Formulējums un naratīvs

airBaltic paziņojums – pozitīvs un uz attīstību vērsts

Tonis: airBaltic paziņojums ir optimistisks un uz nākotni orientēts.

Galvenā ziņa: Lufthansa Group iegulda airBaltic attīstībā, stiprina esošo sadarbību un nodrošina lidsabiedrības izaugsmi pirms iespējamā IPO.

Uzsvars: airBaltic uzsver ieguldījumu kā apliecinājumu uzņēmuma stabilitātei un tā stratēģiskajam modelim.

IPO aspekts: tiek plaši skaidrots, kā Lufthansa līdzdalība pāries parastajās akcijās pēc IPO, kas liecina par uzņēmuma ilgtermiņa investīciju stratēģiju.

Lidmašīnu noma (slapjais līzings): pieminēta ļoti minimāli, lai gan šis aspekts ir būtisks Lufthansa paziņojumā.

Lufthansa paziņojums – pragmatisks un uz Lufthansa ieguvumiem vērsts

Tonis: Lufthansa paziņojums ir lietderīgs, vairāk tehnisks un mērķēts uz Lufthansa tīkla uzlabojumiem, nevis airBaltic attīstību.

Galvenā ziņa: darījums galvenokārt stiprina Lufthansa tīkla stabilitāti un elastību, nodrošinot slapjā līzinga iespējas un vairāk lidmašīnu Lufthansa grupai.

Uzsvars: nevis airBaltic izaugsme, bet gan Lufthansa ieguvumi – kapacitātes palielināšana un savienojumu stabilitāte.

IPO aspekts: pieminēts, bet ne tik detalizēti kā airBaltic paziņojumā.

Slapjais līzings: tiek skaidrots ļoti plaši, uzsverot, ka Lufthansa jau pagarinājusi slapjā līzinga līgumu ar airBaltic, kas ļauj Lufthansa elastīgāk pārvaldīt lidmašīnu floti vasaras un ziemas sezonās.

Secinājums par formulējumu un naratīvu

airBaltic pozicionē sevi kā augošu un veiksmīgu uzņēmumu, kas piesaista stratēģiskus investorus.

Lufthansa pozicionē šo darījumu kā izdevīgu Lufthansa tīklam un slapjā līzinga stratēģijai, neizceļot airBaltic ilgtermiņa attīstību.

2. Investīciju būtība un IPO perspektīva

airBaltic: skaidri uzsver, ka Lufthansa investīcija stiprina uzņēmuma vērtību pirms IPO. Tas liecina par vēlmi izmantot šo darījumu, lai palielinātu interesi no citiem potenciālajiem investoriem.

Lufthansa: IPO aspekts pieminēts tikai garāmejot. Lufthansa nenorāda, ka šis darījums būtu stratēģiska ilgtermiņa investīcija airBaltic akcijās, bet gan vairāk kā instruments esošās sadarbības stiprināšanai.

Secinājums par investīcijām un IPO

airBaltic vēlas piesaistīt papildu investorus un stiprināt uzņēmuma pozīcijas pirms IPO.

Lufthansa neuztver šo ieguldījumu kā ilgtermiņa kapitāldaļu palielināšanu, bet drīzāk kā papildu ieguvumu esošajai sadarbībai.

3. Slapjais līzings – būtiska atšķirība abu pušu skatījumā

airBaltic: tikai garāmejot piemin lidmašīnu nomas aspektu. Paziņojums ir fokusēts uz ieguldījumu un tā stratēģisko nozīmi uzņēmumam.

Lufthansa: galvenokārt uzsver slapjā līzinga paplašināšanu un norāda, ka darījums padara Lufthansa tīklu elastīgāku.

Piemin, ka Lufthansa jau ir pagarinājusi slapjā līzinga līgumu uz trim gadiem, ļaujot sezonāli pārvaldīt airBaltic lidmašīnas.

Tas nozīmē, ka Lufthansa redz airBaltic kā partneri, kas pilda sekundāru lomu Lufthansa biznesa modelī, nodrošinot lidmašīnu kapacitāti pēc pieprasījuma.

Secinājums par slapjo līzingu

airBaltic nevēlas sevi pozicionēt kā Lufthansa sekundāru līgumdarbinieku, tāpēc šo aspektu gandrīz nepiemin.

Lufthansa savukārt uzsver šo darījumu kā iespēju stiprināt savu "slapjā līzinga" pieeju, kas uzlabo Lufthansa grupas operacionālo efektivitāti.

4. Stratēģiskā perspektīva un attiecību nākotne

airBaltic: cenšas parādīt šo darījumu kā stratēģisku sadarbību, kas nostiprina airBaltic neatkarību un vērtību.

Lufthansa: attēlo šo darījumu vairāk kā Lufthansa grupas ieguvumu, nevis airBaltic attīstības soli.

Ko tas nozīmē?

airBaltic redz šo darījumu kā daļu no lielākas stratēģijas, kas palīdz uzņēmumam pievilināt investorus un sagatavoties IPO.

Lufthansa uzsver tikai praktiskos un operacionālos ieguvumus, kas norāda, ka tā neesot ieinteresēta būtiski palielināt savu līdzdalību airBaltic īpašumtiesībās pēc IPO.

21:49 Atbildēt
Andris Ozols

Kas ir slapjais līzings? Vai ir arī sausais? Varbūt kāds speciālists varētu paskaidrot?

22:44 Atbildēt

Komentēt