Pusotra stunda autovadīšanas ar mācību instruktoru jau no aprīļa varētu izmaksāt par 30% vairāk – tā Neatkarīgajai ar nopūtu atzīst autoskolas Cresco valdes locekle Ilona Ismailova.
Degvielas cenai tuvojoties latam par litru, Latvijas autoskolās secina – pieaug izmaksas, kas neizbēgami lielāku robu atstās arī topošo autovadītāju maciņos.
Šobrīd praktiskā apmācība (90 min) ar vieglo automašīnu (B kategorija) izmaksā 10–12 latus, bet varētu pieaugt līdz 15 latiem. Potenciālajiem kravas automašīnu vadītājiem mācību maksa, kā prognozē I. Ismailova, pieaugs no 20 līdz 24 latiem.
Neapmierināti ir arī mācību instruktori – tieši viņi ikdienā braucienu starplaikos nodrošina degvielas uzpildi. «Nodarbībā tiek veikti vismaz 30 kilometri – pāris santīmu pieaugums degvielas cenā var dienā izmaksas palielināt pat par 10 latiem,» norāda autoskolas GROSS braukšanas instruktore Ineta Blūzmane. Vairākums instruktoru kā pašnodarbinātie var maksu palielināt pēc saviem ieskatiem. Tomēr vairāk nekā 210 autoskolu radītā konkurence, pēc I. Blūzmanes vārdiem, to neļauj. Viņa novērojusi, ka aizvien vairāk kolēģu darbu meklē taksometru un kravas pārvadājumu firmās. «Braucējam var šķist patīkami, ja dažās autoskolās braukšanas maksa nepalielinās. Tomēr tas ir maldinoši – ar dažādām akcijām tiek piesegts tas, ka zaudējumus vienmēr sedz klients,» atzīst Dainis Uzuliņš, kurš vada autoskolu Vanags. Pēc viņa teiktā, topošajam autovadītājam jau šobrīd būtu jāmaksā par pāris latiem vairāk, taču spekulācijas autoskolu tirgū to pagaidām ierobežo.
Ceļu satiksmes drošības direkcija atsakās prognozēt, vai pieaugums samazinās jauno autovadītāju skaitu vai to braukšanas kvalitāti, norāda iestādes sabiedriskās daļas speciāliste Ieva Bērziņa. Tomēr direkcija sola šā gada laikā eksāmena cenas saglabāt nemainīgas.