Uzņēmējs: Latvijā grūti atrast objektu, kurā būtu vērts investēt

© F64

Atrast objektu, kurā būtu vērts investēt, Latvijā ir sarežģīti, tādēļ Krievijas kapitāla investīciju kompānija "Balti Partnership", kura darbojas Latvijā, ieguldījusi līdzekļus Lielbritānijas jaunuzņēmumā "Nakeid", kas nodarbojas ar viedā apģērba velosipēdistēm ražošanu. Apģērbu ražo Rīgā, bet pārdos Lielbritānijā, intervijā sacīja "Balti Partnership" vadītājs Aleksejs Zeļinskis.

Savulaik kompānija paziņoja par plašu investīcijas darbību klāstu: gan tradicionālā, jau nostabilizētā biznesā, gan tehnoloģiju jaunuzņēmumos, bet atrast objektu, kurā būtu vērts investēt, ir sarežģīti, saka Zeļinskis.

"Mēs līdz šim nespējam saprast, kādēļ Rīgas centrā kvadrātmetrs komerciālā nekustamā īpašuma maksā trīs tūkstošus eiro, bet Sanktpēterburgā - divus tūkstošus. Mēs izdomājām būvēt biznesa centru. Mums ir biznesa centrs Maskavā, mēs to iznomājam, teiksim, par 50 ASV dolāriem par kvadrātmetru. Rīgā iznomāt telpas par astoņiem eiro kvadrātmetrā jau ir laime. Nesen mums piedāvāja Latgalē būvēt tabakas fabriku. Tomēr tur viss notiek tādā līmenī - visu sapērciet, uzbūvējiet, bet pēc tam tad jau redzēsim. Mēs jautājam, kā sauks tabaku? Mums atbild, ka kaut kā jau nosauksim. Mēs sevi pozicionējam kā investīciju kompāniju, bet pie mums nāk un parasti naudu lūdz apgrožijumam", sūkstās Zeļinskis.

Viņš stāsta, ka kompānija izskatījusi iespēju iegādāties tekstila ražošanas uzņēmumu, agrāk tajā strādājuši 300 cilvēku, bet tagad - 60, ir plašas ražošanas telpas no baltajiem ķieģeļiem, kurās ir milzīgs elektroenerģijas patēriņš . Lētāk tās būtu nojaukt nekā uzturēt. Beigu beigās izlēma, ka lētāk šūt ir Ķīnā.

"Tomēr mēs ieguldījām Lielbritānijas jaunuzņēmumā "Nakeid", kas ražo viedo apģērbu velosipēdistēm. Šis apģērbs pielāgojas ķermenim, un tajā ir uzskaites mikroshēmas, kas apkopo informāciju par nēsātājas veselības stāvokli. Tērps sinhronizējas ar ierīci un nosūta signālu statistikas veidošanai. Risinājums ir diezgan inovatīvs, projekts ir rentabls. Šo apģērbu ražo Rīgā, jo aprēķinājām, ka kopā ar augstas kvalitātes izejmateriāla piegādi no Itālijas tas mums būs lētāk, nekā maksāt algas angļiem. Bet pārdodam šo apģērbu Anglijā. Tur viens krekliņš maksā 90 mārciņu. Domājām šo apģērbu laist arī Latvijas tirdzniecības tīklos, bet mazo apjomu dēļ nav jēgas vienoties,” stāsta Zeļinskis.

Svarīgākais