AS "Pasažieru vilciens" valde ir izstrādājusi un iesniegusi Satiksmes ministrijai (SM) uzņēmuma operatīvo rīcības plānu zaudējumu samazināšanai, ietverot valdes iniciēto un veicamo pasākumu uzskaitījumu, un ministrija patlaban šo plānu vērtē, lai izlemtu, vai ļaut uzņēmumam aizņemties naudu komercbankā.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja ministrijā, PV bija jāiesniedz arī veikto pasākumu izpildes finansiālo efektu un pasākumu izpildes termiņa izvērtējums.
SM skaidro, ka pagaidām tā nav nosūtījusi AS "Pasažieru vilciens" (PV) atbalsta vēstuli astoņu miljonu latu aizņēmuma saņemšanai, lai gan no PV ir saņemts lūgums sniegt atbalsta vēstuli aizņemties astoņus miljonus latu komercbankā. Atbildot uz šo lūgumu, SM nosūtīja vēstuli PV, kurā norāda - lai risinātu šo jautājumu un gūtu pārliecību par to, ka PV spēs nodrošināt kredītlīdzekļu atmaksu savlaicīgi un pilnā apmērā, ministrija lūgusi iesniegt minēto rīcības plānu.
Kā ziņots, PV vairāku miljonu latu apjomīgo parāda problēmu plāno atrisināt ar kredītlīnijas atvēršanu bankā un to plāno paveikt līdz novembra beigām, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā.
Kredītlīnija gan tiekot plānota kā īstermiņa risinājums, lai atmaksātu esošo parādu. PV esot lūdzis papildus līdzekļus piešķirt no valsts budžeta grozījumiem, taču visu nepieciešamo summu neesot saņēmis, līdz ar to esot jāmeklē papildu risinājumi.
PV uzsver, ka, lai kredītlīniju saņemtu, ir nepieciešams akcionāra - SM - akcepts. SM tikšot sniegti priekšlikumi par to, kā plānots šo kredītu atmaksāt un kādas iespējas ir nākotnē infrastruktūras izmaksu segšanai.
Kā ziņots, PV budžeta deficīts augustā bija sasniedzis 7,6 miljonus latu, no kuriem 2,4 miljoni latu bija parāds VAS "Latvijas Dzelzceļš" par infrastruktūras izmantošanu.
PV par infrastruktūras izmantošanu šogad būtu jāmaksā 24 miljoni latu, taču valdība PV piešķīrusi vien 17 miljonus latu. Līdz ar to veidojas parāds, par kuru tiek iekasēta arī soda nauda.
Pērn pa dzelzceļu pārvadāti 20,16 miljoni pasažieru un uzņēmuma apgrozījums bijis aptuveni 40 miljoni latu. PV pērn pārvadāja par aptuveni 2% mazāk pasažieru nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmumam izdevās strādāt bez zaudējumiem.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.