Latvijas Bankas (LB) īpašumā esošais autoparks netiek pietiekami ekonomiski efektīvi izmantots, revīzijā secinājusi Valsts kontrole. Revīzijā konstatēts, ka LB īpašumā un lietošanā 2010.gadā bija 36 transportlīdzekļi, no kuriem četri 2010.gada 31.augustā tika atsavināti. Pārbaudot gan īpašumā, gan lietošanā esošo transportlīdzekļu nobraukumu kilometros vidēji mēnesī 2010.gadā, ir konstatēts, ka 18 transportlīdzekļiem vidējais mēneša nobraukums ir mazāks par 1200 kilometriem.
Tā vēsta portāls apollo.lv
Bet vismazākais nobraukums bijis autobusam ar 30 sēdvietām - vidēji 159 kilometri mēnesī - un diviem autobusiem ar 16 sēdvietām - vidēji attiecīgi 246 kilometri un 271 kilometrs mēnesī.
Analizējot LB transportlīdzekļu izmantošanas biežumu, ir konstatēts, ka autobuss ar 30 sēdvietām 2010. gadā izmantots vidēji divas reizes mēnesī, turklāt 2010. gada janvārī tas netika izmantots nevienu reizi. Savukārt divi autobusi ar 16 sēdvietām 2010.gadā izmantoti vidēji 11 un 16 reizes mēnesī, un viens no autobusiem 2010.gada jūnijā netika izmantots nevienu reizi.
Desmit vieglie pasažieru transportlīdzekļi ar piecām līdz astoņām sēdvietām 2010.gadā vidēji mēnesī izmantoti no 18 līdz 59 reizēm.
Izvērtējot, vai laikā, kad ir izmantots autobuss ar 30 sēdvietām, ir bijis iespējams to aizstāt ar citiem autobusiem, ir konstatēts, ka autobuss ar 30 sēdvietām izmantots 26 braucienu veikšanai 24 dažādos kalendārajos datumos, neņemot vērā deviņas izmantošanas reizes, kad brauciena mērķis bija degvielas uzpilde autobusam.
Sešos kalendārajos datumos, kad ir izmantots autobuss ar 30 sēdvietām, nav izmantots neviens no abiem autobusiem ar 16 sēdvietām. 13 kalendārajos datumos, kad ir izmantos autobuss ar 30 sēdvietām, nav izmantots viens no abiem autobusiem ar 16 sēdvietām. Bet piecos kalendārajos datumos, kad ir izmantots autobuss ar 30 sēdvietām, ir izmantoti arī abi autobusi ar 16 sēdvietām.
Revīzijā ir konstatēts, ka autobuss ar 30 sēdvietām ir iegādāts 2009.gada augustā par 77 380 latiem. 2010. gadā uz autobusu attiecināti kārtējie izdevumi 8914 lati, tajā skaitā nolietojums gadā - 7738 lati, remonts un uzturēšana - 404 lati, apdrošināšana - 706 lati un tehniskās apskates veikšana - 66 lati.
Attiecinot autobusa uzturēšanas izdevumus, izņemot degvielas izdevumus un šoferu darba algu, pret kopējo braucienu skaitu, vidējās viena brauciena izmaksas ir 343 lati, secina Valsts kontrole.
Revīzijā ir apkopotas autobusu nomas aptuvenās izmaksas braucieniem pa Latviju un Rīgu. Vidējā autobusa nomas cena ir 153 lati dienā, kur nav iekļautas degvielas izmaksas, bet vidējā autobusa nomas cena par stundu ir 25 lati, kur ir iekļautas arī degvielas izmaksas.
Revīzijā ir konstatēts, ka ārpakalpojuma autobusa nomas izmaksas, izņemot degvielas izmaksas, vidēji vienam braucienam ir vismaz par 55% mazākas nekā viena brauciena vidējās izmaksas, izņemot degvielas izdevumus un šoferu darba algu, izmantojot LB īpašumā esošo autobusu.