Rail Baltica

13.jun 2024
Saeima šodien pēc opozīcijā esošo "Apvienotā saraksta", Nacionālās apvienības, "Latvija pirmajā vietā" un pie frakcijām nepiederošo kopā 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par "Rail Baltica" projekta virzībā pieļautajām kļūdām.
13.jun 2024
Bijušais premjers, tagad Saeimas deputāts Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") viņa vadītās valdības laikā neesot bijis informēts par to, ka dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektā nepieciešams nacionālo valstu finansējums.
13.jun 2024
Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) ir pārsteigta par iepriekšējo valdību neinformētību par "Rail Baltica" projekta attīstību, bet tā īstenošanā un pārvaldībā saskata arī AS "RB Rail" un SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) atbildību.
13.jun 2024
Publiskā un privātā partnerība (PPP) varētu būt visreālākais dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" finansēšanas avots, ceturtdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" sacīja finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV).
13.jun 2024
Atšķirībā no valdības, bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) zināja par izmaiņām "Rail Baltica" tālākos īstenošanas posmos, Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas jautājums" apliecināja valsts kontrolieris Edgars Korčagins.
13.jun 2024
Pēc gadiem divdesmit igauņi, baudot poļu alu, pa vilciena logiem vēros jostas savilkušos latviešus sērīgi raugāmies uz ne pārāk ātri ritošo vilcienu Eiropas virzienā – latviešiem nav laika vizināties, viņiem jāatdod ārējie parādi un čakli jāmaksā augstie nodokļi – aptuveni šādu ainu uzbur lasītais Valsts kontroles publiskotā dokumentā ““Rail Baltica” projekta situācijas izpēte (Kopīga situācijas izpēte Tallina, Rīga, Viļņa, 2024. gada 11. jūnijā)”.
12.jun 2024
Iepriekšējos gados un jo īpaši pēdējo 18 mēnešu laikā ir veikti būtiski uzlabojumi dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārmaiņu vadībā, risinot konstatētos projekta izaicinājumus dažādās jomās, tostarp tos, kas tika uzsvērti Valsts kontroles (VK) ziņojumā, informē "Rail Baltica" centrālā koordinatora "RB Rail" pārstāvji.
12.jun 2024
Dzelzceļa "Rail Baltica" Latvijas posma pamattrases būvniecības izmaksas varētu sasniegt 8,7 miljardus eiro, kas ir par 4,55 miljardiem eiro vairāk nekā tika prognozēts 2022.gadā, norādīts Valsts kontroles (VK) ziņojumā par "Rail Baltica" Latvijas posma tvēruma izmaiņu pieņemšanas gaitu.
12.jun 2024
"Rail Baltica" īstenošanā ir grūti saprast, kāpēc jaunais projekts ir vāji integrēts ar esošo dzelzceļa infrastruktūru, žurnālistiem sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV), kurā trešdien Rīgas pilī tikās ar Valsts prezidentu Edgaru Rinkēviču.
12.jun 2024
"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas projektā ne vien ir jāmeklē atbildīgie par līdzšinējām neveiksmēm, bet arī jākoncentrējas uz lēmumiem, lai projektu sekmīgāk virzītu uz priekšu, šādu pozīciju trešdien preses konferencē pauda Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs pēc tikšanās ar Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV).
12.jun 2024
"Rail Baltica" projekta virzība ir apdraudēta, jo aprēķinātās izmaksas septiņu gadu laikā ir pieaugušas četrkārtīgi un var radīt 10–19 miljardu eiro budžeta deficītu, atkarībā no projekta tvēruma secinājušas Igaunijas, Latvijas un Lietuvas augstākās revīzijas iestādes savā kopīgajā ziņojumā. Situācija ir saasināta Eiropas Savienības paredzamā divu gadu finansējuma pārrāvuma dēļ 2027.–2028. gadā, kas prasa lielāku trīs Baltijas valstu ieguldījumu.
12.jun 2024
"Rail Baltica" tvērums Latvijā ir mainījies bez vienotas pieejas tā apstiprināšanā un lēmumi ir grūti izsekojami. Tas konstatēts Valsts kontroles situācijas izpētē, kurā vērtēts izmaiņu pieņemšanas process par Latvijas reģionālajām stacijām, Rīgas Centrālās pasažieru stacijas mezglu un pamattrasi.
12.jun 2024
"Rail Baltica" projekta pārvaldība ir ļoti neskaidra un nav saprotams, kas ir projekta saimnieks, šādu viedokli šorīt intervijā TV3 pauda premjere Evika Siliņa (JV).
11.jun 2024
Valdība otrdien pēc ilgām diskusijām vienojās par ceļa karti "Rail Baltica" projektam, taču vēl nav rasta pilnīga skaidrība par finansējuma piesaisti, otrdien preses konferencē atzina Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
11.jun 2024
Saeimā parlamentārajā izmeklēšanā ir jāvērtē iespējamie valstij nodarītie finanšu zaudējumi "Rail Baltica" projekta īstenošanā, aģentūru LETA par savu redzējumu informēja "Apvienotā saraksta" (AS) politiķi.
11.jun 2024
Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" noteikti būs, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača.
10.jun 2024
Šogad ir jāgūst pārliecība par "Rail Baltica" "īsto saimnieku", kurš uzņemtos atbildību arī par to, ka projekta īstenošanā tiek veikti labākie pasūtījumi, pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes pavēstīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
10.jun 2024
Starptautiskās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, pirmdien žurnālistiem sacīja izmaksu un ieguvumu analīzes veicēja, kompānijas "Boston Consulting Group" pārstāvis Čaba Bakošs.
10.jun 2024
Valdošajai partijai “Jaunā vienotība” un Ministru prezidentei Evikai Siliņai personīgi ir izdevies pārvērst no defekta par efektu īsi pirms Eiroparlamenta vēlēšanām publiskoto faktu, ka valsts jau kopš šā gada sākuma nespēj apmaksāt dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būvi un palikusi parādā celtniekiem 40 miljonus eiro.
6.jun 2024
Pēdējie rēķini par pilnsabiedrības "BeReRix" paveiktajiem būvdarbiem Rīgas stacijā apmaksāti pērn decembrī, aģentūrai LETA sacīja "BeReRix" biedru pilnvarotais pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.