Kad šķiet, ka stāstā par "Rail Baltica" projektu vairs nekas nevar pārsteigt, izrādās - var gan.
Šoruden izskanēja informācija par plāniem izveidot 1520 mm jeb padomju laika platuma dzelzceļa sliežu savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai, lai šajā posmā varētu sākt izmantot "ViVi" vilcienus vēl pirms tiek pabeigta "Rail Baltica" pirmā kārta. Tomēr šīs ieceres īstenošanai ir praktiski šķēršļi - "Rail Baltica" lidostas terminālis nav paredzēts padomju laika platuma sliedēm, pa kurām brauc tagad "Vivi", ziņo raidījums "Spried ar Delfi".
"Cik man ir informācija, praktiski tajā milzu terminālī, ko esam uzbūvējuši lidostā, iebraukt varēs tikai viens dzelzceļš, jo pietrūkst jeb ir par maz 8 centimetri tai betona peronā, kurā nevar salikt kopā 1520 mm un 1435 mm sliedes," norāda "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja komisijas vadītājs Andris Kulbergs (AS).
SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs piebilst: "Jā, ir problēmas ar šiem 8 centimetriem. Bet kopumā lidostā ir četri sliežu ceļi. Tur, kur mēs varam novietot šos divus sliežu ceļus, ir uzbēruma daļā. Kopā ar dzelzceļa ekspertiem jāvienojas, kā varam vienu sliedi novirzīt, kur ir stāvsliežu ceļi, un otru tajā vidus daļā."
Jau ziņots, ka šogad jūnijā "Boston Consulting Group" informēja, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro.
Tomēr patlaban atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai, "Rail Baltica" projektu dalot kārtās un optimizējot tehniskos risinājumus, projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, Tāpat ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Tāpat vēstīts, ka Saeima šogad 13.jūnijā pēc 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par "Rail Baltica" projekta virzībā pieļautajām kļūdām. Komisijai noteikts sešu mēnešu darba termiņš.