Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā nākamtrešdien, 27.novembrī, plkst.15.30 plānots apspriest 2024.gada projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, liecina komisijas darba kārtība.
Uz sēdi uzaicināti Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" un izmaksu un ieguvumu analīzes veicēja "Boston Consulting Group" pārstāvji.
LETA jau vēstīja, ka šogad jūnijā "Boston Consulting Group" informēja, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro.
Tomēr patlaban atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai, "Rail Baltica" projektu dalot kārtās un optimizējot tehniskos risinājumus, projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, Tāpat ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Pirmās kārtas izmaksas Latvijā būs atkarīgas no valdības lēmuma par "Rail Baltica" ieviešanas scenāriju. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) iepriekšējā parlamentārās izmeklēšanas komisijas sēdē pauda cerību, ka valdība otrdien, 26.novembrī, varētu skatīt pirmās kārtas ieviešanas scenāriju.
Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
Tāpat vēstīts, ka Saeima šogad 13.jūnijā pēc 34 deputātu priekšlikuma nolēma izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par "Rail Baltica" projekta virzībā pieļautajām kļūdām. Komisijai noteikts sešu mēnešu darba termiņš.