Influenceri

21.okt 2019
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa “Instagram” un “Youtube” viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju. Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vakar vakarā vēstījis raidījums “LNT TOP10”.
20.okt 2019
Viena no aktualitātēm, par ko pēdējā laikā tiek veikti dažādi pētījumi un diskutēts plašsaziņas līdzekļos, ir influenceri - populāri sociālo mediju lietotāji, kas mēdz pelnīt naudu ar dažādu lietu vai zīmolu reklamēšanu. Kamēr vieni pārmet influenceriem sekotāju maldināšanu, tikmēr lielai daļai bērnu un jauniešu tā šķiet sapņu profesija. Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas virziena prodekāne Daina Einberga atgādina, ka, neraugoties uz šķietamību, arī šis darbs nav bez garoziņas un daudzi influenceri noklusē ēnas puses, ar ko nākas saskarties.
19.okt 2019
Tiek lēsts, ka 2020. gadā līdzekļu apgrozījums influenceru mārketingā būs pieci līdz desmit miljardi dolāru. Skaidrs, ka ar šādu peļņas potenciālu daudziem rodas vēlme uzaudzēt savu sociālo tīklu profilu straujāk, nekā tas ir iespējams ar godīgiem līdzekļiem. Komunikācijas aģentūras «A. W. Olsen & Partners» un «Instagram» un «YouTube» blogeru analīzes platformas «HypeAuditor» veiktais pētījums liecina, ka 53% influenceru Baltijā ir novērojamas krāpšanas pazīmes. Lai noskaidrotu, kā realitātē izpaužas influenceru blēdības, »Vakara Ziņas« vērsās pie trīs sabiedrībā atpazīstamām personām, kas pārzina influenceru pasaules aizkulises.
15.okt 2019
Līdzās tradicionālajām reklāmas platformām – laikrakstiem, žurnāliem, radio, televīzijai, kā arī reklāmai uz dažādiem vides objektiem un internetā, ar dažādu preču un pakalpojumu reklamēšanu nodarbojas arī inluenceri – sociālo tīklu un blogu zvaigznes. Diemžēl 53 procentos gadījumu Baltijā ir novērojamas krāpšanas pazīmes, liecina Komunikācijas aģentūras A. W. Olsen & Partners un sociālo tīklu analīzes platformas HypeAuditor veiktais pētījums.
12.okt 2019
Tiek lēsts, ka 2020. gadā līdzekļu apgrozījums influenceru mārketingā būs 5 līdz 10 miljardi dolāru. Skaidrs, ka ar šādu peļņas potenciālu daudziem rodas vēlme uzaudzēt savu profilu straujāk, nekā tas ir iespējams ar godīgiem līdzekļiem. Cik liels ir krāpšanas apjoms Latvijā atsevišķi un Baltijā kopumā? Komunikācijas aģentūras "A. W. Olsen & Partners" un "Instagram" un "YouTube" blogeru analīzes platformas "HypeAuditor" veiktais pētījums liecina, ka 53 % influenceru Baltijā ir novērojamas krāpšanas pazīmes. Latvijā rezultāti ir tādi paši.
27.aug 2019
Ar pārdomām par nepatīkamiem komentāriem, kas raidīti blogeru virzienā, savā Instagram izteikusi pazīstamā stiliste un blogere Indra Salceviča.
12.nov 2018
Piektajā novembrī tika nodibināta Latvijā pirmā un vienīgā Blogeru un influenceru asociācija, kas apvienos nozares profesionāļus, kā arī iesācējus emuāristus, kuru darbība atbilst augstiem kvalitātes standartiem un profesionālās ētikas normām. „Influenceru un blogeru tirgus ir jāsakārto," saka asociācijas dibinātāja Maija Armaņeva. „Pēc tā ir pieprasījums ne tikai no reklāmdevēju, bet arī no pašu ietekmētāju puses. Pirmais darbseminārs ietekmētājiem, kas notika 1. novembrī un bija veltīts emuarēšanas juridiskajiem aspektiem, parādīja, cik daudz visdažādāko jautājumu rodas emuāristiem, un uz tiem ir jādod kompetentas atbildes."
4.nov 2018
Blogeru un "influenceru" jeb sociālajos tīklos ietekmīgu personu darbības jomā nepieciešams atrisināt dažādus juridiskos jautājumus, pie šādas atziņas šonedēļ nonāca jomas eksperti, kas Rīgā bija pulcējušies "influenceru" un blogeru darbseminārā.
21.okt 2018
Liela daļa Latvijas interneta "influenceru" jeb privātpersonas ar tūkstošos mērāmu sekotāju skaitu "Instagram", "Youtube", "Facebook" un "Twitter", nav reģistrējuši savu saimniecisko darbību un nav sakārtojuši grāmatvedību, šovakar ziņoja raidījums "LNT TOP10". Šie "influenceri" pieņem finansiālus un bartera labumus no uzņēmumiem apmaiņā pret preču un pakalpojumu reklamēšanu un slavinošo recenziju izvietošanu šo privātpersonu sociālo mediju kontos.