Latvijā 87% iedzīvotāju uzskata, ka digitālā satura veidotāji jeb influenceri ir atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās patiesumu, pavēstīja sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" pārstāvji, atsaucoties uz aptaujas, kas veikta sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Norstat", datiem.
Aptaujā 60% respondentu pauda, ka influenceri ir pilnībā atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās avota patiesumu, bet 27% respondentu minēja, ka digitālā satura veidotāji drīzāk ir atbildīgi.
Vienlaikus 6% aptaujāto pauduši, ka satura veidotāji drīzāk nav atbildīgi par sekotājiem nodoto saturu, bet 3% iedzīvotāju kategoriski nepiekrīt tam, ka digitālā satura veidotāji ir atbildīgi par paustās informācijas patiesumu un kvalitāti.
Aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā trešdaļa jeb 36% aptaujāto ir pieredzējuši situāciju, kad influenceris dalās ar viltus ziņām vai maldinošu saturu.
Sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" partneris Arnis Vērzemnieks skaidro, ka Ukrainā notiekošā kara un Covid-19 pandēmijas iespaidā aktuālāks kļuvis reputācijas jautājums, jo sekotāji arvien kritiskāk vērtē influenceru paustās informācijas atbilstību faktiem.
Tāpat viņš norāda, ka ekrāna laika patēriņš sabiedrībā pieaug, jo arvien aktīvāk tiek sekots līdzi aktualitātēm pasaulē, un tas uzliek lielāku atbildību katram, kurš rada saturu publiskajā vidē kā influenceris, tāpēc būtiski apzināties publicētā satura nozīmi.
Aptauja veikta 2022.gada martā, un tajā piedalījās 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.