Lielu daļu no ikdienā pieejamās naudas mēs mēdzam tērēt pārtikā. Lai samazinātu nevajadzīgus tēriņus un pārmaksāšanu par atsevišķiem produktiem, apkopojām sešus padomus, kā ietaupīt!
Iepērkoties Melnās Piektdienas atlaižu laikā, kā arī tuvojoties svētku sezonai, iedzīvotāji aizvien biežāk kāroto preci vai dāvanu tuviniekam izvēlas iegādāties interneta veikalos.
Patērētāju izvēli pārtikas produktu iegādē ietekmē vairāki faktori, taču būtiskākie ir produkta cena, produkta veselīgums un tā ražošanas ietekme uz vidi, šodien Latvijas izcelsmes pārtikas produktu zīmola "Novada garša" konferencē "Vietējie produkti - nākotnes virzītājspēks" sacīja pētījumu kompānijas "Baltic Studies Centre" pētnieks Miķelis Grīviņš.
Dodoties iepirkties nepieciešams pievērst uzmanību vairākam lietām, lai ne tikai pasargātu savu veselību, bet arī maciņu. Eksperti iesaka izvairīties no šīm piecām lietām, darbībām. Uzzini, ko nevajadzētu darīt veikalā!
Piektā daļa iedzīvotāju apsver iespēju pārtraukt iepirkties e-veikalos ārpus Eiropas Savienības (ES) pēc 1.jūlija, kad stāsies spēkā jaunais regulējums, kas paredz pilnīgi visām precēm, kas iegādātas ārpus ES, tostarp internetveikalos piemērot pievienotās vērtības nodokli (PVN), liecina SIA "Omniva Latvija" veiktā aptauja.
Ņemot vērā Līgo svētku tuvošanos un daudzās brīvdienas, Ekonomikas ministrija (EM) aicina gan tirdzniecības nozares uzņēmumus un individuālos tirgotājus, gan iedzīvotājus būt atbildīgiem, iepirkšanās laikā ievērot visus drošības pasākumus un nedrūzmēties tirdzniecības vietās.
Pēc nepārtikas veikalu atvēršanas tajos iepirkušies jau 51% iedzīvotāju, un Latvijas iedzīvotāji biežāk nekā kaimiņi Lietuvā un Igaunijā iegādājušies ne tikai plānotās nepieciešamās preces, kā arī iepirkšanos atzīst kā atalgojumu par sēdēšanu mājās, liecina bankas Citadele un pētījumu aģentūras Norstat veiktā aptauja.
Interneta veikalos ārpus Eiropas Savienības (ES) kaut reizi ir iepirkušies 62% Latvijas iedzīvotāju, galvenokārt Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības platformās, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja.
Latvijā vairāk nekā puse jeb 51% iedzīvotāju uzskata, ka galvenā priekšrocība, iepērkoties internetā, ir neierobežots veikala darbalaiks, liecina mārketinga aģentūras BSMS un pētījumu kompānijas "Norstat" veiktā aptauja.
Pārtikas e-komercija Latvijā turpina attīstīties – secināts mārketinga aģentūras BSMS aplādes „Tirgziņu Tērzes” 3. epizodē „Iepirkties klātienē vs internetā”.
Jau otro gadu pēc kārtas Lieldienu svinēšana un iecienītāko svētku tradīciju īstenošana norisināsies klusāk kā ierasts, tāpēc liela daļa iedzīvotāju svētkus radīs gatavošanas priekā kopā ar mīļajiem.
Kopš 8. februāra droša tirdzniecība Latvijā tiek organizēta ar papildu prasībām gan pret tirgotājiem, gan pret pircējiem. Covid-19 vīrusa izplatības mazināšana, līdz ar to arī ierobežojumu mazināšana, klātienes tirdzniecības paplašināšana, būs atkarīga tikai no visu kopīgās un katra individuālās rīcības, pauž Ekonomikas ministrija.
Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius veicis ikgadējo E-komercijas pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē.
Lai iepirkšanās process būtu pēc iespējas ātrāks un kontakts ar apkārtējiem mazāks, kopumā “Skenē pats!” risinājuma izveidē investēti 170 tūkstoši eiro.
Slēgto tirdzniecības vietu un citu pandēmijas ierobežošanas pasākumu dēļ strauji pieaudzis interneta tirdzniecības īpatsvars gan Baltijas valstīs, gan Eiropā kopumā.
Ieilgušie klātienes tirdzniecības ierobežojumi un joprojām lielais slēgto veikalu daudzums ir mudinājis tirdzniecības centru "Domina Shopping" noskaidrot, kādas ir Latvijas iedzīvotāju sajūtas, vajadzības un vēlmes šajā spēcīgi paralizētās klātienes iepirkšanās laikā.
Kopš pirmdienas, 8.februāra, stājoties spēkā jaunajiem valdības ierobežojumiem, praksē tiek uzsākts jaunais, vēl drošākas tirdzniecības koncepts, kas nosaka primāri divas būtiskākās lietas - vēl mazāk cilvēku veikalos un vēl stingrāka uzraudzība.
Pandēmijas dēļ ļaudis vairāk nekā līdz šim iepērkas tiešsaistē. Diemžēl blēži to zina, un ir strauji audzis ar piegādes dienestiem saistīto krāpšanu skaits. Ļaudis saņem pikšķerēšanas e-vēstules ar aicinājumu samaksāt par pakas piegādi. Vēstulē ir ietverta saite uz viltotu pasta pakalpojumu vietni, kur personai tiek lūgts veikt maksājumu. Latvijā 2020. gadā 25 % pircēju ir saskārušies ar krāpšanu, iepērkoties tiešsaistē.