Aptauja: Liela daļa Latvijas iedzīvotāju apsver iespēju pārtraukt iepirkties e-veikalos

© pexels.com

Piektā daļa iedzīvotāju apsver iespēju pārtraukt iepirkties e-veikalos ārpus Eiropas Savienības (ES) pēc 1.jūlija, kad stāsies spēkā jaunais regulējums, kas paredz pilnīgi visām precēm, kas iegādātas ārpus ES, tostarp internetveikalos piemērot pievienotās vērtības nodokli (PVN), liecina SIA "Omniva Latvija" veiktā aptauja.

Reizē, par spīti jaunajām prasībām, no iepirkumiem ārpus ES nav gatavi atteikties 40% aptaujāto iedzīvotāju.

Aptaujā tāpat noskaidrots, ka, lai gan lielākā daļa aptaujāto - 93% - ir dzirdējuši par gaidāmajām izmaiņām preču iegādes kārtībā, tomēr zināšanas par plānotajām izmaiņām ir nepilnīgas. 38% iedzīvotāju, kas iepērkas interneta veikalos ārpus ES, zina, kā tieši viņiem jārīkojas, pasūtot preces no valstīm, kas neatrodas ES, savukārt nedaudz vairāk nekā pusei - 55% - pircēju ir vien virspusēja informācija par gaidāmajām izmaiņām, bet izpratnes par to, kā tās praksē ietekmēs iepirkšanās procesu un izmaksas, viņiem trūkst.

"Omniva Latvija" Pārdošanas nodaļas vadītājs Māris Kuļikovskis norādīja, ka paredzams, ka nepieciešamība deklarēt muitā pilnīgi visus sūtījumus no valstīm, kas atrodas ārpus ES, un maksāt PVN par tām, būtiski ietekmēs iedzīvotāju iepirkšanās paradumus internetā.

"Šis brīdis ir lieliska iespēja Latvijas komersantiem piesaistīt sev jaunus klientus, atbilstoši viņus uzrunājot un motivējot," uzskata Kuļikovskis.

"Omniva Latvija" aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Snapshots". Aptaujāti 738 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem laikā no 27.maija līdz 2.jūnijam.

Jau ziņots, ka SIA "Omniva" apgrozījums pagājušajā gadā bija 12,278 miljoni eiro, kas ir par 63,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,2 reizes - līdz 2,366 miljoniem eiro. Latvijā Kompānija "Omniva" reģistrēta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2945 eiro.

"Omniva" pilnībā pieder Igaunijas pasta kompānijai "Eesti Post". Uzņēmuma grupā visās Baltijas valstīs strādā 2300 cilvēku, un apgrozījums 2020.gadā bija 135,6 miljoni eiro.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais