Lielākā daļa jeb 87% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pārtikas cenas veikalos ir augstas, liecina "Lidl Latvija" un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.
Iedzīvotājiem būtiskākie faktori iepirkumu vietas izvēlē ir cenas un kvalitātes attiecība, uzsverot pieaugošo kvalitātes nozīmi.
Salīdzinot pilsētnieku un lauku iedzīvotāju atbildes uz jautājumu par cenu līmeni, nav vērā ņemamu atšķirību - vidēji deviņi no desmit Latvijas iedzīvotājiem pārtikas cenas vērtē kā augstas.
"Lai arī saprotams, ka starp iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem šādu viedokli pauž 92% respondentu, daudz satraucošāku signālu raida tas, ka arī starp iedzīvotājiem ar augstiem ienākumiem 77% respondentu atzīst, ka pārtikas cenas ir augstas," saka sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš.
Pieaugošās elektroenerģijas un citu resursu cenas ietekmē ikvienu tautsaimniecības nozari Latvijā, to neizbēgami izjūt arī mazumtirdzniecība. Kāpj produktu ražošanas un piegādes izmaksas, un vēl aizvien nav pārvarēti pandēmijas izraisītie globālie loģistikas traucējumi.
Aptauja atspoguļo ne tikai mazumtirdzniecības cenu vērtējumu Latvijas iedzīvotāju ieskatā, bet arī ikdienas iepirkšanās paradumus. Neskatoties uz pieaugošo dārdzību, būtiskākais faktors iepirkšanās vietas izvēlē ir laba preču kvalitātes un cenas attiecība, uz ko norāda 78% aptaujāto. Pircēji novērtē augstu produktu kvalitāti, kas ir svarīga 69% respondentu, savukārt 58% respondentu veikala izvēli visvairāk ietekmē zema cena.
Jautājot par citiem faktoriem, kas tiek ņemti vērā, izvēloties veikalu ikdienas iepirkumu veikšanai, nedaudz vairāk kā puse jeb 57% respondentu atzīst, ka viņiem ir svarīga ērta veikala atrašanās vieta, piemēram, tuvu mājām vai pa ceļam uz mājām, kā arī plašs produktu un preču piedāvājums (54%).