Divas nedēļas pēc mazo tirdzniecības vietu atvēršanas pircēju interese arvien saglabājas augsta - veidojas rindas pie apģērbu un apavu, sporta preču veikaliem jeb pēc tām precēm, kuras pēdējo piecu mēnešu laikā varēja iegādāties tikai attālināti.
Publiski izskanējusi ideja turpmāk atļaut apmeklēt dažādus publiskus pasākumus, piemēram, teātrus un koncertus personām, kuras ir vakcinētas pret Covid-19. Ko par to domā iedzīvotāji, skaidroja TV3 raidījums "900 sekundes".
Šobrīd no skaistumkopšanas nozarē strādājošiem darboties var vien daļa – frizieri, podologi, kā arī manikīra un pedikīra speciālisti. Tikmēr, piemēram, kosmētiķi un tetovētāji jau pusgadu nestrādā, vēsta TV3 raidījums "900 sekundes".
Mobilo sakaru operatora "Tele2" un pētījuma centra "SKDS" veiktā Latvijas iedzīvotāju un uzņēmēju aptauja liecina, ka 44% uzņēmēju atbildes uz gandrīz visiem klientu jautājumiem, kas saņemti digitālajos kanālos, sniedz diennakts laikā.
Šovasar Rīgā plāno izveidot 25 kilometrus pagaidu velojoslu. Kā liecina “Kantar TNS” aptaujas dati, 40% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem atbalsta šo ieceri. 36% ir norādījuši, ka Rīgā nav nepieciešamības palielināt velojoslu skaitu, vēsta TV3 raidījums "900 sekundes".
Kopumā 58% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju plāno vakcinēties pret Covid-19 (42% – jā, 16% – drīzāk jā), 25% vakcinēties neplāno (15% – nē, 10% – drīzāk nē), 9% konkrētu atbildi sniegt nevarēja, bet 8% aptaujas dalībnieku vakcīnu jau ir saņēmuši, secināts jaunākajos BENU Aptiekas Stresa termometra datos, kas iegūti sadarbībā ar pētījumu kompāniju GEMIUS.
29% iedzīvotāju pēdējā gada laikā (kopš 2020. gada 13. marta) darba slodze kopumā ir pieaugusi, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktās aptaujas dati, kas atspoguļoti TV3 raidījumā "900 sekundes".
Medikamentus, vitamīnus vai augu valsts līdzekļus, kuru lietošanu nav izrakstījis ārsts, lieto 50% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem, savukārt ārsta izrakstītus medikamentus1 - 46,2% iedzīvotāju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes veiktās Eiropas iedzīvotāju veselības aptaujas (EIVA) dati. Piecu gadu laikā bezrecepšu medikamentu patēriņš ir samazinājies par 4 procentpunktiem, bet ārsta izrakstītu zāļu patēriņš pieaudzis par 4,8 procentpunktiem.
Jau vairāk nekā gadu mums jāsadzīvo ar dažādiem ierobežojumiem. Tas ietekmē arī valsts ekonomiku. Cik daudzus iedzīvotājus tas satrauc, skaidroja TV3 raidījums "900 sekundes".
Vai esi kādreiz dzīvē iestādījis koku? Cik Tev ir svarīgi koki apkaimē, kurā dzīvo? Vairāk nekā puse jeb 62% iedzīvotāju norādījuši, ka koki pilsētvidē viņiem ir ļoti svarīgi, liecina "Mežpils alus" sadarbībā ar pētījumu centru "Norstat" veiktā aptauja.
Ja bērni varētu brīvi izvēlēties, ko ēst, vairums pusdienās ēstu makaronus un cīsiņus, bet našķiem izvēlētos svaigus augļus, ogas, jogurtu un saldumus, liecina pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI "Bērnu mēneša" ietvaros veiktā vecāku aptauja par to, kādi ēšanas paradumi ir viņu bērniem.
Sniedzot savas mentālās veselības pašvērtējumu, 44% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka pēdējā gada laikā viņu mentālā veselība ir pasliktinājusies .
Dodoties ikdienas gaitās, Latvijas iedzīvotāji savu drošību 10 ballu skalā novērtē ar 6,1, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktās aptaujas dati TV3 raidījumā "900 sekundes".
Covid-19 ierobežojumu laikā īpaši saasinājusies jauniešu mentālās veselības problemātika. Pusaudžu motivācijas programma MOT sadarbībā ar Pusaudžu resursu centru veikuši jauniešu aptauju.
Covid-19 pandēmijas apturēšanai noteiktie ierobežojumi gada laikā skāruši vismaz trīs ceturtdaļas Latvijas uzņēmumu. Daudzi no tiem godīgi atzīst, ka nav bijuši gatavi straujajām prasību izmaiņām, un apzinās, ka negaidītām situācijām vajadzētu sagatavoties labāk.
Gandrīz puse jeb 46% Latvijas iedzīvotāju nav pamanījuši pirmsvēlēšanu aktivitātes saistībā ar gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktās aptaujas dati TV3 raidījumā "900 sekundes".
Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius jaunākajā E-komercijas pētījumā par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē noskaidrots, ka pēdējā gada laikā par vienu no nozīmīgākajiem iemesliem iepirkties internetā kļuvusi iespēja iegādāties preces, kas dzīves vietā nav pieejamas.
Eiropas Komisijas pasūtītā sabiedriskās domas pētījuma īpašā Eirobarometra dati liecina, ka ~80% smēķētāju savu smēķēšanas pieredzi ir sākuši un arī turpina ar tradicionālajām cigaretēm.