Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) šoreiz saņēmis vairāk reklāmas pakalpojumu sniedzēju izcenojumu nekā pirms iepriekšējām Saeimas vēlēšanām. No saņemtajiem izcenojumiem redzams, ka politiskās reklāmas savos īpašumos vēlas izvietot arī politiķi, viņu radinieki un pašvaldības.
Nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (VL-TB/LNNK) iesniegusi izvērtēšanai parlamentā likumprojektu, kas nosaka, ka priekšvēlēšanu aģitācija ir atļauta tikai valsts valodā.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) apliecina, ka ir spējīgs uzraudzīt politisko aģitāciju sociālajos medijos, tomēr regulējums aģitācijas laikā attiecībā uz ierobežojumiem internetā nav pietiekams un neatbilst mūsdienu interneta attīstības tendencēm, norāda KNAB.
Vasarā gaidāmajās vēlēšanās startējot visās pašvaldībās, viena partija oficiālajā aģitācijas periodā sevis reklamēšanai var tērēt līdz 488 027 eiro, skaidro Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).
Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā, paredzot, ka vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanām priekšvēlēšanu aģitācija internetā būs aizliegta, ja tā veikta kā maksas pakalpojums.
Latvijā no šodienas oficiāli sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods un partijām ir tiesības veikt aģitāciju televīzijā, radio, presē, internetā un publiskās vietās atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai.
Lai arī līdz oficiālajam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam atlicis aptuveni mēnesis, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) jau šobrīd saņemot iesniegumus par iespējamu nelikumīgu aģitāciju, aģentūrai LETA pastāstīja KNAB priekšnieks Jaroslavs Streļčenoks.
Rīgas domes opozīcijā esošās partijas "Vienotība" deputāti lūgs vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru Edmundu Sprūdžu (RP) apturēt pašvaldības saistošos noteikumus, kas ierobežo priekšvēlēšanu aģitāciju galvaspilsētā, jo tie ierobežojot arī iespējas tikties ar vēlētājiem, aģentūru LETA informēja deputātu frakcijā.
Rīgas dome izstrādājusi grozījumus pašvaldības saistošajos noteikumos par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā, kas paredz, ka turpmāk būs aizliegts izvietot priekšvēlēšanu reklāmas Rīgas vēsturiskā centra teritorijā, Mežaparkā, uz satiksmes pārvadiem un estakādēm.
Valsts prezidents izsludinās Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu. Vienlaikus ar izsludināšanu Valsts prezidents aicinās atbildīgās institūcijas nodrošināt arī praktiski likumā noteiktos alternatīvos mehānismus iedzīvotāju informēšanai to 30 dienu laikā, kad tiks aizliegta priekšvēlēšanu aģitācija televīzijā.
Saeima pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja Priekšvēlēšanu aģitācijas likumu, kas nosaka jaunu aģitācijas un tās uzraudzības kārtību pirms Saeimas, Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām. Pašlaik priekšvēlēšanu aģitāciju regulē vairāki atsevišķi likumi. Likumprojektu izstrādājusi Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, saturiski apvienojot līdzšinējās kārtības un precizējot to tiesisko regulējumu.
Darbs pie jaunizveidotā Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma nu jāuzsāk Saeimai. Tās Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija pabeigusi savu darāmo un parlamentam nodos likumu, kurš televīzijām liegs pelnīt uz politisko reklāmu rēķina, bet partijām maksimāli izmantot savus resursus vēlētāju prātu skalošanai.
Lai dažādas ieinteresētās puses iesaistītu debatēs par Saeimas sagatavoto Priekšvēlēšanu aģitācijas likumprojektu, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) organizēja debates par dažādiem šī likumprojekta aspektiem attiecībā uz apmaksātas politiskās reklāmas aizliegšanu elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.
Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) piektdien, 17.februārī, organizēs viedokļu apmaiņu par iespējamu maksas aģitācijas aizliegumu elektroniskajos medijos priekšvēlēšanu laikā, ko jaunā padome konceptuāli ir atbalstījusi.
Saistībā ar plānotajām Saeimas vēlēšanām Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) informē, ka atbilstoši likumā „Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām” noteiktajam laika posms no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai tiek uzskatīts par priekšvēlēšanu periodu, kura laikā aģitācijai ir noteikti ierobežojumi – gan radio un televīzijā, gan preses izdevumos un internetā, gan valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos, kā arī publiskās vietās.