Pērn cilvēki īpaši novērtējuši iespēju virtuāli iegādāties vietējās izcelsmes produktus, vēsta virtuālais tirgus Svaigi.lv.
Izvērtējot aizgājušo gadu, virtuālais tirgus Svaigi.lv norāda, ka pārtikas e-komercijas segments un uzņēmuma apgrozījums ir pieaudzis par 40%.
2020. gadā sasniegti jauni rekordi - tiešsaistē cilvēki iegādājušies 40 tūkstošus lauku vistu olu, 5 tonnas pašmāju burkānu un tikpat kartupeļu, 4000 kg ābolu un 1300 svaigas, Latvijā audzētas foreles.
Virtuāli pirktāko produktu grupu TOP 5:
“Aizgājušais gads ir ieviesis daudzas izmaiņas cilvēku paradumos, ko labi raksturo arī pārtikas iegāde. Redzam, ka e-komercija ieņem stabilāku vietu cilvēku pārtikas iegādes rutīnā. Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas dabīgus, sezonālus, vietēji ražotus produktus, īpaši novērtējot pārtikas kvalitāti. Cilvēki vairāk gatavo maltītes mājās un izmanto iespēju pasūtīt produktus ar piegādi līdz namdurvīm. Esmu gandarīta, ka Svaigi.lv klientu skaits pērn pieaudzis par diviem tūkstošiem, sasniedzot jau vairāk nekā 7000 ģimenes,” norāda Svaigi.lv saimniece Elīna Novada.
Uzņēmums novērojis tendenci, ka pircēji savus pasūtījumus izdara mērķtiecīgāk, iegādājoties to, kas tiešām nepieciešams, un ietaupītos līdzekļus investē kvalitatīvākos produktos. Tāpat pircēji vairāk novērtē zināmas izcelsmes - pašmājās, tepat Latvijā audzētus un ražotus pārtikas produktus.
Vērojams, ka cilvēki izvēlās pārtiku iegādāties ilgākam laikam, tādēļ pieaudzis arī vidējais pirkuma grozs virtuālajā tirgū. Pasūtītāji novērtē iespēju tiešsaistē iegādāties sezonālus dārzeņus un augļus, gaļu, zivis, olas, arī dažādas mājsaimniecības preces un pat dāvanas. Taupot laiku, virtuālais tirgus pircējiem piedāvā iegādāties gatavus produktu grozus, šo iespēju pērn klienti izvēlējušies bieži, veidojot 20% grozu pasūtījumu pieaugumu. Klienti novērtē, ka gatavajos grozos vienmēr ir sezonas dārzeņi, augļi un zaļumi, kas papilināti ar lauku olām, gaļas un piena produktiem pēc klienta izvēles.
“Pandēmija ir nesusi būtiskas pārmaiņas sabiedrībā. Šis laiks licis cilvēkiem novērtēt vietēji ražotas pārtikas pieejamību. Īpaši to varējām redzēt iepriekšējā pavasarī, kad cilvēkos bija jūtama zināma trauksme, kas mudināja veidot pārtikas krājumus. Bažas par robežu slēgšanu stimulēja vairāk izvēlēties produktus, kas neceļo no citām valstīm. Balsojums ar izvēli par labu vietējiem ražotājiem ir atbildīgs pret vidi, kā arī stimulē vietējo ekonomiku un atbalsta Latvijas lauku saimniecību attīstību un izaugsmi,” uzsver E.Novada.
Svaigi.lv piegādātāji no visas Latvijas aktīvi domā, kā izaudzētajiem produktiem pievienot papildu vērtību, piemēram, ne tikai piedāvājot svaigu gaļu, bet jau sagatavotus gaļas produktus ātru un kvalitatīvu maltīšu pagatavošanai gan sev, gan bērniem. Šobrīd Svaigi.lv atrodami produkti no 130 saimniecībām visā Latvijā. Interese par virtuālo tirgu no potenciālo sadarbības partneru puses gada laikā ir dubultojusies. Tas mudina uzņēmumu turpināt attīstību, lai spētu dot iespēju arvien vairāk piegādātājiem uzsākt produktu tirdzniecību digitālajā vidē.
Savukārt atsaucieties klientu aicinājumam, Svaigi.lv ievērojami paplašinājis arī virtuālajā tirgū iegādājamās produktu grupas - gada laikā attīstīta dabīgas kosmētikas un mājdzīvnieku sadaļa, kā arī paplašināta izvēle zero waste produktu sadaļā zaļākam dzīvesveidam.
E.Novada atzīst, ka Svaigi.lv pircēji izteikti vairāk sākuši domāt par ietekmi uz klimata pārmaiņām un labprāt atsaucas Svaigi.lv aicinājumam atgriezt piegādes kastes, kā arī stikla iepakojumus.