Mazumtirdzniecības apgrozījums aprīlī pieaudzis par 3,9% salīdzinājumā ar martu

© Pexels

Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad aprīlī, pēc sezonāli koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 3,9% salīdzinājumā ar martu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija kritums par 0,8%, kamēr nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,1%, bet autodegvielas mazumtirdzniecības apmēri auga par 1,2%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 33,5%, mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 23,2% un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā - par 17,6%.

Lielākais apgrozījuma kritums mēneša laikā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos - par 12,6%, kā arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 8,1%.

2021.gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 4,5%.

Savukārt mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad aprīlī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās pieaudzis par 15,6% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu. Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 6,9%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 25,9%, bet autodegvielas - par 10,5%.

Vienlaikus statistikas pārvaldē uzsvēra, ka pagājušā gada aprīlī Latvijā bija būtisks mazumtirdzniecības kritums Covid-19 pandēmijas mazināšanai noteikto ierobežojumu dēļ.

Salīdzinot ar 2020.gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos - par 57,1%, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā - par 45,9% un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos - par 44,8%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, salīdzinājumā ar pagājušā gada aprīli pieauga par 19,4%.