Latvijas mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums šogad februārī, pēc kalendāri koriģētajiem datiem, salīdzināmās cenās samazinājies par 8,5% salīdzinājumā ar 2020.gada attiecīgo periodu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā bija pieaugums par 1,7%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmērs, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 21,5%, bet autodegvielas - palielinājās par 5,2%.
Salīdzinot ar 2020.gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 20,5%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 20%).
Būtisks apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 63,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37%) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 35,7%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, minētaj`alaika periodā samazinājās par 9%.
2021.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem, salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 4,4%.
Tostarp pārtikas preču mazumtirdzniecībā februārī salīdzinājumā ar pagājušā gada janvāri bija kāpums par 4%, nepārtikas preču mazumtirdzniecības apmēri, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,2%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,1%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 16,5%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 16,3%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11%). Lielākais apgrozījuma kritums bija farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 4,2%).
2021.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,6%.