Neskatoties uz vairāku tirdzniecības kanālu praktisku apstāšanos, izdevies noturēt rezultātus pagājušā gada līmenī.
Alus mazumtirdzniecības tirgus šogad 11 mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis visās trijās Baltijas valstīs, pavēstīja alus ražotāja AS "Aldaris" pārstāvji, atsaucoties uz starptautiskā tirgus izpētes uzņēmuma "Nielsen" datiem.
Tostarp Igaunijā alus tirgus iekšzemes mazumtirdzniecības kanālos attiecīgajā periodā audzis par 11%, Latvijā - par 2,7%, bet Lietuvā - par 2,4%.
"Ņemot vērā, ka visās valstīs bija ļoti straujš kritums "on-trade" segmentā (viesnīcas, bāri, restorāni), rezultāts ir ļoti labs. Īpašs pieaugums gan vērtībā, gan apmērā ir "premium" un "craft" segmentā. Tāpat attīstība vērojama sidra kategorijās, kur jau vairākus gadus jūtama stabila izaugsme, piemēram, Igaunijā sidra kategorija augusi par 6%," pauda "Aldara" pārstāvji.
Kompānijā atzīmēja, ka arī pierobežas tirdzniecībā novērojams liels kritums, kas saistīts ar tūrisma un ceļošanas ierobežojumiem.
"Aldara" pārstāvji minēja, ka Latvijā kopējais alus patēriņš 2020.gadā palielinājies par 2,7%, tostarp lielākais pieaugums vērojams "craft" alus segmentā - par 43%.
"Neskatoties uz vairāku tirdzniecības kanālu praktisku apstāšanos, izdevies noturēt rezultātus pagājušā gada līmenī. Prieks par to, ka spējām par 20% kāpināt eksporta apmērus. Tāpat uzņēmuma grupas rezultātos jūtama sabiedrības paradumu maiņa, proti, samazinoties ceļojumu un izklaides iespējām, cilvēki priekšroku dod interesantākiem dzērieniem - pieprasījuma pieaugums novērojams "craft" un importa aliem. Mainījušies arī paradumi veikalu izvēlē - izteikti palielinājušies pārdošanas apmēri mazajos veikalos," piebilda ".
Kompānijā minēja, ka pieprasījuma pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada datiem, vērojams importa "lager" un "premium" kategoriju aliem, pieprasījumam pēc "premium" aliem augot par 52%, bet pēc "lager" - par 12%.