Leģendārs režisors izpārdod savu pulksteņu kolekciju; viņam nav naudas

© Depositphotos

Slavenais režisors Frānsiss Fords Kopola, Oskara balvas ieguvējs par filmu "Krusttēvs" un filmas "Mūsdienu apokalipse" veidotājs, ir spiests pārdot daļu savas personīgās pulksteņu kolekcijas. Iemesls tam ir nopietnas finansiālas grūtības pēc viņa jaunākās filmas neveiksmes.

Kopola ieguldīja savus 120 miljonus dolāru filmā "Megalopolis" (2024), atsakoties no studijas atbalsta. Viņš vēlējās saglabāt radošo neatkarību, taču projekts viņam izrādījās finansiāli katastrofāls, nopelnot aptuveni 14-15 miljonus dolāru, vēsta The New York Times un Business Insider.

"Es negribēju, lai kāds iejaucas manā vīzijā," Kopola pastāstīja NYT. "Bet tagad man jādomā par izdzīvošanu."


Neskatoties uz izcilo aktieru sastāvu, filma saņēma dažādas atsauksmes un nespēja atrast auditoriju. Saskaņā ar Variety datiem, pat straumēšanas vietnēs interese par filmu bija zema.

Režisoram pieder Francis Ford Coppola vīna darītava un Inglenook vīna darītava Kalifornijā. Inflācijas, pieaugošo nodokļu un smalko vīnu pieprasījuma samazināšanās dēļ uzņēmumu peļņa ir sarukusi. Saskaņā ar NYT datiem, režisors jau vairākus gadus izmanto vīna ražošanas ienākumus, lai finansētu savus filmu projektus.

Šī nav režisora ​​pirmā krīze. Pēc filmas “One From the Heart” izdošanas 1982. gadā Kopola bankrotēja - projekts noveda līdz bankrotam viņa studiju “Zoetrope”. Viņš bija spiests pārdot arī savu nekustamo īpašumu un gleznas.

Decembra Phillips izsolē tiks piedāvāti septiņi pulksteņi no Kopolas personīgās kolekcijas, tostarp leģendārais F.P. Journe FFC Prototype, modelis, kas radīts pēc viņa paša dizaina. Šis pulkstenis, kura cena ir 1 miljons ASV dolāru, tiek uzskatīts par vienu no retākajiem zīmola vēsturē.

Pārējie pulksteņi ir no Patek Philippe, Blancpain, IWC, Breguet un citiem, un to iepriekšpārdošanas aplēses svārstās no 3000 ASV dolāriem līdz simtiem tūkstošu dolāru. Izsole ir paredzēta 2025. gada 6. un 7. decembrī.

Kopolas stāsts ilustrē, cik riskants ir kļuvis autorkino grāvēju un straumēšanas laikmetā. Vecās skolas režisori vairs nevar paļauties uz lieliem kases ieņēmumiem vai studijas atbalstu, ja viņi paļaujas uz oriģinālām idejām, nevis franšīzēm.

"Filma vienmēr ir bijusi mans veids, kā runāt par nākotni. Bet tagad, lai radītu kaut ko jaunu, ir jāliek likmes uz visu," intervijā laikrakstam "The New York Times" sacīja Kopola.

Pēc neveiksmīgā "Megalopolis" projekta Kopola jau ir paziņojis par savu nākamo filmu "Mēness skatieni", kas ir Edītes Vartones romāna adaptācija. Viņš filmu raksturoja kā "dīvainu 30. gadu stila mūziklu" ar dejas un mūzikas elementiem.

Režisors uzsvēra, ka budžets būs īpaši pieticīgs, jo "Megalopolis" ieguldītie līdzekļi ir izsmelti: "Man nav naudas. Tas arī viss."