Bijusī ministre Muižniece: Man teica, ka esmu briesmone

© Romāns Kokšarovs/MN

Matemātikas eksāmenā vissliktākos rezultātus, beidzot 9. klasi, sasniedz tālmācības skolu audzēkņi. Tikmēr tālmācības privātskolu bizness plaukst, izanalizējis žurnāls "Ir".

Vidējais rezultāts šajās skolās ir tikai 22%. Matemātikas eksāmenu nav spējis nokārtot katrs piektais devītklasnieks, kas mācās attālināti.

Šo ziņu vietnē "X" komentējusi bijusī izglītības ministre Anita Muižniece.

"Un, jā... šis ir pilnīgs "pī". Kādreiz, kad rosināju liegt mācīties tālmācībā pamatskolas jaunākā posmā skolēniem, man teica, ka esmu briesmone, bet joprojām uzskatu, ka tikai ļoti retos izņēmuma gadījumos un pamatā vidusskolā tas būtu pieļaujams."

Komentāros cilvēku domas dalās: vieni ir kategoriski pret tālmācības formu, savukārt citi mudina pētīt, kāpēc bērns tomēr mācās tālmācībā, jo, nav noslēpums, jaunieši, kuri dažādu "parametru" dēļ atšķiras no pārējiem, var skolās ciest pat no skolotāju mobinga. Un tālmācība viņiem ir kā atvieglojums tikt no šīs sistēmas ārā.

Anita: Varbūt ir vērts iedziļināties problēmā - kāpēc ģimene izvēlas tālmācību. Zinu, daudziem nav pieņemamas mainstream skolu organizācijas kultūra, saraustītais stundu saraksts (matematika-sports-fizika-ķīmija-utt), pedagogu ignorēts mobings, bosings, lielas klases, tālums.

Zinta: Jā, un tālmācībā tie citādie, bet nebūt ne atpalikušie jaunieši beidzot jūtas kā baltie cilvēki, jo neizjūt vairāk mobingu un regulāru kaunināšanu no pedagogu puses, jo arī pedagogi mēdz būt visādi.

Kumins: Es nekādi nesaprotu šo bērnu vecākus. Dažus no viņiem pat pazīstu. Un nesaprotu.

Zilputns: Skaidrs, ka mazajiem attālinātās mācības bija pilnīgi garām, retais tur spēja koncentrēties, un vecākiem viss bija jāskaidro no jauna, kad mazais jau pārguris. Bet vai ir pētīts, kādēļ bērni vispār pāriet tālmācībā? Kādas bijušas problēmas klātienes skolā?

Who: Strādāju ar jauniešiem, ļoti retais var pavilkt tālmācību, izņēmumi tiešām īpašos gadījumos, psiholoģiskas problēmas, kur jau ir atbrīvojums no eksāmeniem, vai gluži pretēji - ļoti spējīgi, motivēti jaunieši, kas var vienā gadā pat divas klases pabeigt, bet noteikti tā nav norma.

Jānis: Kā enerģētikas maģistrs/inženieris ar interesi sekoju līdzi sava bērna vidusskolas eksakto zinātņu kursu saturam - matemātikas saturs ir drausmīgi sarežģīts, un 95% no tā ir bezjēdzīgas zināšanas, ja vien neesi fizmats vai neplāno par tādu kļūt. Tur arī visa problēma.

Svarīgākais