"Sist ar eiro!" Viņķele ierosina, kā sodīt agresīvus šoferus

© Dmitrijs Suļžics/ F64 Photo Agency

Sociālajos tīklos ne reizi vien uzvirmojušas diskusijas par slikto braukšanas kultūru uz Latvijas autoceļiem. Bijusī veselības ministre Ilze Viņķele mikroblogošanas vietnē twitter publicējusi ierosināju, kā varētu tikt sodīti agresīvie braucēji.

"Agresīva braukšana nav tikai nelīdzsvarota šofera indiv.izvēle. Tas ir citu satiksmes dalîbnieku apdraudējums. Braukšanas (ne)kultūru, kas pie mums, ar runāšanu un pa labam neizmainīs. Kā saka “sist ar eiro” un nulles toleranci no 1.pārkāptā km/h, dzeltenās gaismas utt," norāda I.Viņķele.

"Neprasmīga braukšana, kas traucē citus satiksmes dalībniekus, jeb "sieviete pie stūres", arī būtu uzskatāma par agresīvu," ironizē kāds ieraksta komentētājs.

"Neatkarīgā" jau vēstīja, ka Satiksmes ministrijas iecere paredz palielināt sodus par ātruma pārkāpumiem.

Pašlaik uz Latvijas ceļiem un ielās pastāv nerakstīta vienošanās starp autovadītājiem, policiju un arī ātruma radaru uzturētājiem, ka jebkuram ātruma ierobežojumam gluži legāli tiek pieskaitīti 10 kilometri stundā. Pa pilsētu drīkst braukt ar 60 km/h, ārpus pilsētas, ja zīme vēsta 90, tad ar 100 km/h. Uz Jūrmalas šosejas var ieskrieties līdz 120 kilometriem. Un neviens par šādu pārkāpumu netiek sodīts pat ar vismaigāko Ceļu satiksmes likumā noteikto sodu, kas ir brīdinājums. Iespējams, ka šī +10 kilometru tradīcija ir mantojums no padomju laikiem, kad pilsētās drīkstēja braukt ar 60 kilometriem. Zīmes tika uzliktas citas, bet reālais ātrums ielās nesamazinājās un vidēji palicis tas pats vai pat vēl augstāks. Papildus šai +10 kilometru tolerancei eksistē vēl cita - augstāka tolerance īpaši zinošiem autovadītājiem. Automašīnu spidometra rādījums ir par trim kilometriem zemāks nekā reālais ātrums. Ja uzliktas jaunas riepas, klāt nāk vēl kāds kilometrs. Tas nozīmē, ka arī par 13 km/h pārsniegumu autovadītāji sodīti netiek. Nu varbūt pabrīdināti.

Visu rakstu lasi šeit.

Svarīgākais