Evelīna Pārkere atspēko mītus par influenceru dzīvi

© Publicitātes foto

Latvijā viena no atpazīstamākajām pašmāju satura veidotājām jeb influencerēm Evelīna Pārkere savu karjeru uzsāka jau 13 gadu vecumā, tāpēc labi pārzina influenceru nozares sarežģītos izaicinājumus un stereotipus. Viņa atzīst, ka ir divu veidu influenceri – vieni, kas dzenas pēc slavas un naudas un stiprina sabiedrības negatīvos uzskatus par nozari, un otri, kas to dara, lai iedvesmotu un motivētu apkārtējos, dažkārt nesasniedzot lielāka mēroga atpazīstamību. Lai izprastu influencera profesijas daudzpusību un pretējos uzskatus, Evelīna skaidro dažus no populārākajiem mītiem.

Evelīna uzsver, ka jebkurš var kļūt par influenceri, bet ne visi var būt veiksmīgi šajā profesijā. Šādam viedoklim par pamatu ir darba specifika - tas ir ne tikai fizisks, bet arī emocionāls darbs. Bieži vien influenceru dzīve kādā no sociālo tīklu platformām izskatās skaista un vienkārša, taču realitātē ne visi ir gatavi dalīties ar saviem dzīves notikumiem tik plašam cilvēku lokam.

“Manuprāt, influencerus var salīdzināt ar uzņēmējiem - ir tie, kam viss sanāk uzreiz, un ir tie, kam nekas neiet uz priekšu par spīti pūliņiem. Es domāju, ka atšķirība slēpjas cilvēka personībā, jo, lai komunicētu ar sekotājiem, dalītos savā ikdienā un personības iezīmēs un veidotu jaunu un radošu saturu, ir jāspēj veltīt lielākā daļa sava laika, pat ja ne viss laiks. Un tam ir nepieciešams liels emocionālais resurss,” uzsver satura veidotāja.

Tas ir ļoti atkarīgs no katra nozares pārstāvja. Evelīna atzīst, ka ir influenceri, kas strādā par “barteri”, pretī saņemot kādu bezmaksas produktu vai pakalpojumu, un ir arī tādi, kas prasa lielu atlīdzību. Abi šie mīti ir patiesība un meli. Nav tā, ka influenceri visu saņem bez maksas. Par bezmaksas produktu tiek maksāts ar darbu - produkta reklamēšana lielam cilvēku skaitam. Tāpat satura veidotāja uzsver, ka jebkurš uzņēmums par savu darbu var prasīt atlīdzību, arī influenceri var darīt tieši to pašu, jo darbs sadarbības nolūkos tiek ieguldīts vienlīdz liels.

“Jā, nopirkt sekotājus ir ļoti vienkārši - to var izdarīt jebkurš. To ir iespējams izdarīt arī priekš kāda cita, jo šis process nepieprasa nekādus datus. Pati arī esmu nonākusi šī mīta aizdomās un ir grūti kādu pārliecināt par pretējo, bet uzskatu, ka tā ir ļoti neatbildīga darbība. Turklāt, Instagram algoritms ir ļoti gudri izstrādāts un spēj atpazīt neīstus sekotājus, tāpēc ar laiku tos vienkārši “noņem” nost. Mans sekotāju skaits nav samazinājies, tāpēc varu secināt, ka visi ir īsti,” norāda Evelīna.

Jebkuras sociālo tīklu platformas patērētāji pieprasa arvien labāku satura kvalitāti. Evelīna uzsver, ka labs aprīkojums neizglābs nepārdomātu saturu, taču, piemēram, ļoti laba kamera, var uzlabot labi pārdomātu saturu, kuru rezultātā būs patīkamāk skatīties.

Satura veidotāja pilnībā noliedz šī mīta patiesību un norāda, ka patieso ietekmes mērogu nosaka sekotāju iesaiste. Sekotāju iesaisti var mērīt, pētot, kā viņi mijiedarbojas ar sociālajos medijos ievietoto ierakstu - cik daudz komentāru ieraksts ir saņēmis, cik ilgu laiku lietotājs pavada ierakstu aplūkojot un vai šis lietotājs ir kādam pārsūtījis vai dalījies ar šo ierakstu. Iesaiste ir kas vairāk par “patīk” atzīmēm.

“Es arī varētu sekot tiem sociālo tīklu kontiem, kam ir miljonos mērāms sekotāju skaits un tūkstošiem “patīk” atzīmju pie ierakstiem, taču šāda veida profili ir “tukši”, jo pārpublicē tikai smukas bildes no internetā atrodamā klāsta. Influenceriem vissvarīgākais mērītājs ir sekotāju iesaiste, kas ļauj novērtēt, kādas ir influencera attiecības ar saviem sekotājiem un cik ļoti sekotāji iedvesmojas no influencera piedāvātā satura,” skaidro Evelīna.

Influencera darbs aptver plašu zināšanu spektru no dažādām jomām. “Es sāku apgūt šo profesiju jau agrā vecumā. Kad man bija 15 gadi, tētis iemācīja rakstīt profesionālus e-pastus, tagad citi influenceri man prasa padomus dažādās jomās. Šīs profesijas aizsegā slēpjas daudz un dažādu prasmju kopums, piemēram, fotografēšana, video montāža, e-pastu rakstīšana, prezentāciju veidošana, informācijas meklēšana un rediģēšana, tekstu rakstīšana, kā arī runas prasmes. Visām šīm prasmēm ir nepieciešamas atbilstošas zināšanas un arī nedaudz talants. Tāpēc, nē, šis darbs noteikti nav viegls,” izsakās satura veidotāja.

Šajā gadījumā Evelīna iesaka uzdot sev jautājumu - vai influenceris gribētu reklamēt šo produktu, pat ja par to nemaksātu? Ja atbilde uz šo jautājumu ir jā, tad visdrīzāk tas ir pamats sadarboties ar konkrēto zīmolu.

“Man nākas atteikties no ļoti daudziem sadarbības piedāvājumiem - man trūkst laiks vai arī neinteresē konkrēts produkts, kā arī ir sadarbības, kuras vienkārši neatbalstu, piemēram, saistībā ar cigaretēm, alkoholu vai azartspēlēm. Domāju, ka noteikti ir influenceri, kas piekristu jebkuram sadarbības piedāvājumam, kamēr par to maksā, bet tas ir katra paša lēmums,” stāsta satura veidotāja.

Slavenības

Belgradā atrasts miris slavens Krievijas šefpavārs un restorāna īpašnieks Aleksejs Zimins, vēsta “Radio Free Europe”. Šefpavārs bija atklāts diktatora Vladimira Putina kritiķis, kurš vadīja restorānu Londonas centrā.