Nesen kļuvis zināms, ka influencere Maija Armaņeva kļuvusi par Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) kampaņas “Uzticies pārbaudot!” vēstnesi. Soctīklu lietotāji pauž nepamierinātību ar šādu lēmumu. Situāciju komentējis arī SPKC.
Kampaņas “Uzticies pārbaudot!” ietvaros SPKC sadarbībā ar Veselības inspekciju (VI) ir izstrādājis drošas skaistumkopšanas un tetovēšanas “likumus” - vienkāršus padomus, lai izglītotu skaistumkopšanas pakalpojumu saņēmējus un sniedzējus par dažādiem infekcijas slimību riskiem tādu pakalpojumu saņemšanas laikā, kas ir saistīti ar ādas pārduršanu un paaugstinātu inficēšanas risku.
Viena šo šīs kampaņas vēstnesēm ir influencere Maija Armaņeva. Par to viņa informēja arī soctīklos.
"Esmu piekritusi būt par SPKC kampaņas "Uzticies pārbaudot" vēstnesi, lai arī ar saviem sekotājiem dalītos pieredzē un informētu par to, kam ir jāpievērš uzmanība, saņemot skaistumkopšanas pakalpojumus, lai vizīte pie meistara būtu droša!" rakstīja Maija.
View this post on Instagram
Pēc šī paziņojuma soctīklos sākās aktīva diskusija, kurā pausts aicinājums atsaukt Maiju no kampaņas vēstneses lomas.
Tostarp, arī "Re:Baltica" redaktore Sanita Jemberga, kas vēršas pie SPKC: "Viņa [Armaņeva] melo par Covid-19. Ar to būtu jāpietiek, lai jūsu iestādei, vienalga, kādā kampaņā, netiktu laista pat tuvumā."
Negatīvu viedokli paudusi arī uztura speciāliste Ksenija Andrijanova, kas vēršas vēršas pie uzņēmumiem un valsts iestādēm, kas savu kampaņu komunikācijā izmanto influencerus.
"Slimību profilakses un kontroles centrs realizē kampaņu, kuras mērķis ir informēt cilvēkus par kaktu skaistumkopšanas "speciālistu" bīstamību - proti, ej pie sertificētiem meistariem uz atbilstošu iestādi, nevis nozvejo hepatītu kopā ar tetovējumu un manikīru. Ļoti jauki, tikai influenceris, kam tika uzticēts būt kampaņas vēstniekam, ir... Maija Armaņeva - insta zvaigzne ar, iespējams, vissliktāko reputāciju Latvijā," viņa raksta.
Kā argumentus Ksenija min gan to, ka Armaņeva ir Covid-19 noliedzēja, gan nesenos skandālus, piemēram, ar "Madara Cosmetics", kuru influencere apsūdzējusi savas idejas zādzībā.