Zināms, ko aculiecinieki ziņojuši par Kobes Braienta helikoptera avāriju

© EPA/SCANPIX/LETA

Pirms vairāk nekā nedēļas traģiskā helikoptera avārijā dzīvību zaudēja bijušais NBA spēlētājs Kobe Braients un viņa meita Džanna. Tikai šonedēļ atklāt, ko sarunā ar glābšanas dienestu pastāstījuši traģēdijas aculiecinieki.

Losandželosas Ugunsdzēsības Departaments publicējis vairākus sarunu ierakstus. Vairāki zvanītāji informējuši, ka pirms traģēdijas dzirdējuši kā lido lidaparāts, tad sekojis liels būkšķis un bijuši redzami dūmi, raksta "The Mirror".

"Mēs to neredzējām, tikai dzirdējām troksni un tagad redzam dūmus," zvanam ārkārtas dienestiem norādījis viens no lieciniekiem.

Jaunākā informācija liecina, ka Kobes Braienta un viņa 13 gadus vecās meitas Džannas mirstīgās atliekas ģimenei nodotas pirmdien.

Jau vēstīts, ka helikopters, kurā lidoja bijusī Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) zvaigzne Kobe Braients un kurš avarēja pie Kalabasas, bija kā limuzīns un varēja palielīties ar lielisku drošību, laikrakstam "Los Angeles Times" pastāstīja basketbola zvaigznes bijušais pilots Kurts Dīcs.

Spēkratu, ar kuru pilots ir lidojis vairāk nekā 1000 stundas, viņš raksturoja kā "fantastisku". "Island Express", kam piederēja helikopters, ir lieliska apkopes programma," teica pilots. Viņš šo helikopteru sauc par limuzīnu, par kadiljaku, kuru no slavenībām bija iecienījis ne tikai Braients. "Tas ir komfortabls un drošs, kamēr tā māsas modelis S-76A ir vairāk kā darba kravas automašīna," Dīcs salīdzināja.

Kad Dīcs uzzināja, ka 1991.gadā ražotais helikopters ar Braientu tajā nogāzies, viņam "salecās sirds. Šajā biznesā, kad dzirdi par šādām katastrofām, tā ir ļoti sirreāla sajūta."

Pilots noraida helikoptera defekta iespēju: "Torīt laiks lidošanai pavisam nebija labs. Visdrīzāk katastrofu izraisīja laika apstākļi nekā dzinējs vai mehāniskas dabas bojājumi. Varbūtība dubultā motora iziešanai no ierindas šim lidaparātam vienkārši nav iedomājama."

Dīcs uzskata, ka visdrīzāk sadursmes brīdī helikopters kustējies ar lielu ātrumu, apmēram 160 jūdzes stundā (257,5 kilometri stundā). Pēc 40 minūšu lidojuma tajā vēl varēja būt apmēram 800 mārciņas (363 kilogrami) degvielas. "Tas ir pietiekami, lai sāktos diezgan liels ugunsgrēks," pārdomas nobeidza pilots.

Svarīgākais