Latvijas Nacionālās operas un baleta jaunais direktors Egils Siliņš vēl nav amatā nostrādājis pat mēnesi, bet jau ierauts skandālā ar pasaulsslaveno tenoru Aleksandru Antoņenko, vēstīts Jura Vaidakova materiālā "Vai pasaules zvaigznei slēgts ceļš uz Operas skatuvi" izdevumā "Kas Jauns".
Siliņa darbības pirmajās nedēlās operu nācās pamest ilggadējai operas vecākajai mākslinieciskā darba koordinatorei Ilzei Sprancmanei, kuras pārziņā bija arī līgumu slēgšana ar Operas ārštata viesmāksliniekiem. Viņas amats ticis likvidēts.
Šāds Siliņa lēmums pamatīgi satracināja Antoņenko, kas sociālajos tīklos atklāti vērsās pret Siliņu, solot, ka tā to neatstās.
"Ilze Sprancmane strādāja ar ārštata viessolistiem. Likvidējot viņas amatu, pastāv varbūtība, ka turpmāk šo jautājumu Operā kārtos, piemēram, kāda mākslinieku pārstāvošā aģentūra. Un tāda ir Siliņa sievai Karmenai," pauž Antoņeko, retoriski jautājot, kāpēc gan maksāt algu citiem, ja var visus dziedātājus "ievilkt savā aģentūrā un pēc tam vairs neko nedarīt, jo 10 procenti dividendēs būs garantēti vienmēr".
Antoņenko uzskata, ka ceļš uz Operas skatuvi viņam ir slēgts, savukārt Operas oficiālajā atbildē teikts, ka Antoņenko ir laipni gaidīts, līgumi ar viesmāksliniekiem tiks slēgti tāpat kā agrāk.